خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

درمان کم شنوایی با سلول های بنیادی سمعک برتر

درمان کم شنوایی با سلول های بنیادی

سلول های بنیادی مادر تمام سلول ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول های بدن را دارد. این سلول ها توانایی خودنوسازی به انواع سلول ها از جمله سلول های عصبی، غضروفی، خونی و قلبی و همچنین ترمیم بافت های مختلف بدن را دارد. به دلیل توانایی منحصر به فرد و خاص سلول های بنیادی در مبحث گوش و شنوایی امروزه موضوع جذابی در گوش و حلق و بینی ، جراحی گوش، شنوایی و ادیولوژی می باشد. سلول های بنیادی را بر اساس خصوصیت و ویژگی به سه دسته سلول بنیادی جنینی، بنیادی بالغ و سلول بنیادی خون بند ناف تقسیم می کند.


سلول بنیادی جنینی که از توده سلول داخلی جنین 14 تا 16 روزه گرفته می شود قادر است تمام سلول و بافت یک فرد کامل را بسازد.
سلول های بنیادی بالغ به سلول هایی که بعد از تولد از بافت های متفاوت فرد بالغ جدا می شود، گفته می شود.
سلول های بنیادی خون ساز مستقر در مغز استخوان، مغز، کبد و سایر بافت ها از این دسته هستند که قدرت تمایز به برخی از بافت ها را دارند.
سلول های بنیادی خون بندناف از بند ناف استخراج شده و همانند سلول بنیادی خون ساز مغز استخوان هستند.

 


تکامل تشکیل گوش


در سه ماهه اول و دوم بارداری گوش داخلی تشکیل می شود. در طول تشکیل گوش داخلی هماهنگی رشد عصبی و سیناپسی و سیستم تعادل نیز ایجاد می شود. روند کلی بلوغ حلزون به این صورت است که از پایه تا راس رشد خود را انجام می دهد و راس حلزون رشد کمتری نسبت به قاعده دارد و به نظر می رسد که همین موضوع می تواند به درمان کم شنوایی با سلول های بنیادی در آینده به ما کمک کند.

 


سلول های نگه دارنده گوش داخلی


سلول های نکه دارنده اطراف سلول های شنوایی توانایی ویزه ای در ترمیم دارد. همچنین این سلول ها توانایی تکثیر دارند و در آینده امیدوار هستیم که همین موضوع باعث ترمیم سلول های شنوایی نیز در گوش انسان بشود هر چند که هنوز مدرک کاملی جهت ترمیم خود به خودی حلزون بالغ در پستانداران وجود ندارد. دانشمندان با تحقیقات بیشتردرشناخت بیشتر تقسیم سلول دنبال روش هایی برای جایگزین سلول های مویی در انسان هستند. جای امیدواری است که با تحقیقات بیشتر سلول های بنیادی بتوانند در ترمیم شنوایی به حس شنوایی شخص کمک کنند اما نکته ای که کاملا واضح و مشهود است، این است که اگر کم شنوایی در شخص معلوم گردد باید به بهترین روش ممکن موجود سیستم درک شنوایی مغز را زنده نگه دارد تا اگر روشی در درمان کم شنوایی، نوین تر و بهتر آمد اشخاص مخصوصا کودکان و جوانان بتوانند از آن استفاده کنند.
هرچه انتخاب سمعک شما با کیفیت بالاتری باشد، سلول هایی مویی شنوایی باقیمانده بهتر می توانند در انتقال پیام به منطقه درک شنوایی کمک کنند و اگر با استفاده از سمعک در نوزادانی که میزان شنوایی آن ها 100 تا 120 دسی بل است، کاشت حلزون توصیه می شود اما نوزادان یا کودکانی که رنج کم شنوایی آن ها 80 تا 100 دسی بل می باشد، می توانند با یک جفت سمعک مناسب، کلاس های تربیت شنوایی خصوصی و کلاس های گفتار درمانی به کودک خود کمک کند تا کاشت حلزون انجام نداده و از پروتز راحت تر و ایمن تری مانند سمعک استفاده کنند.
مرکز شنوایی سمعک برتر با سوابق کاری که در زمینه تجویز سمعک در نوزادان و بزرگسالان دارد می تواند کمک شایانی در انتخاب سمعک و خرید آن داشته باشد.

سمعک اتیکن

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید