خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

تجویز سمعک هوشمند

تجویز سمعک فراهوشمند
این نسل از سمعک هوشمند/ سمعک فراهوشمند به علت برخورداری از تکنولوژی های پیشرفته، به شنوایی طبیعی گوش خیلی نزدیک هستند و لذت شنیدن را به شما ارمغان می دهند.


تجویز سمعک در کودکان/تجویز سمعک در نوزاد
نکاتی که ما در کلینیک تخصصی سمعک برتر/ سمعک در میرداماد برای تجویز سمعک کودکان نظر می گیریم این است که، با توجه به رشد مغزی، فکری، شناختی کودک باید سمعکی انتخاب شود که بتواند نیاز های ارتباطی کودک را فراهم کند. همانطور که میدانید، نوزاد چندین ماه صداهای مختلف را می شنود و بعد از آواسازی، اولین کلمات را تولید می کند. بعد ها که وارد مهدکودک یا مدارس می شود در محیطی بسیار شلوغ قرار می گیرد که نیازمند شنیدن همه اصوات ضروری و غیرضروری است و درک شنیداری بسیار بالا که مستقیما روی یادگیری وی موثر است.
تا کودک صداهارا با کیفیت نشنود، گفتار خوبی هم نخواهد داشت. کارشناسان ما در کلینیک سمعک برتر تلاششان را می کنند تا بهترین مشاوره را به والدین گرامی بدهند. سمعکی مناسب این سن است که بتواند صدای با کیفیت را به گوش کودک برساند. کودک تا این لحظه تجربه شنیداری خوبی را نداشته، پس نباید با کیفیت پایین سمعک لذت شنیدن را از کودکمان بگیریم.
سمعکهای مجهز به سیستم وایرلس برای درک شنوایی بسیار موثر هستند. خصوصا در سن مدرسه که در یادگیریشان تاثیر بسزایی دارد.همچنین سیستم وایرلس 10 تا 15 درصد درک شنیداری را افزایش می دهد.
سیستم FM موجود در مدل های بالای سمعک این قابلیت را دارند که در کلاس، صدای معلم را مستقیم به سمعک برساند. در نتیجه مفهوم بودن صدا باز هم افزایش پیدا می کند.

سیستم نوزریداکشن سمعک باید قوی باشد تا صداهای اضافی را کم کند باتوجه به اینکه محیط کودک اغلب شلوغ است. هرچه تعداد کانال های سمعک بیشتر شود سیستم کاهش نویز و همهمه قوی تر عمل می نماید.
میکروفن همه جهته سمعک کمک میکند تا کودک صداهارا از همه جهات به صورت یکسان بشنود. و در برخی مدل ها به جای یک میکروفن، دو میکروفن در هر طرف قرار دارد. چرخشی بودن میکروفن ها در مدل های بالا به شنیدن واضح صدا از پشت سر و پهلوها بسیار کمک می کند و قدرت میکروفن را به چهار برابر می رساند.
سیستم OVP در سمعکهای جدید این توانایی را دارد تا صدای اکو و پیچش صدای خود کودک را از بین ببرد.هر چه مدل سمعک بالاتر رود، شخص کمتر صدای خود را به صورت اکو میشنود به طوریکه در آخرین مدل سمعکهای زیمنس تا 98درصد رضایت بیمار تامین می شود. سیستم OVP تنها در یک برند و آن هم مدل های لاکچری سمعکهای زیمنس به نام SIGNIA می باشد.
با نصب سیستم تاچ کنترل روی گوش موبایل که در اکثر سمعک هوشمند موجود است، والدین میتوانند مقداری از تنظیمات مانند تغییر ولوم یا برنامه های سمعک را از طریق موبایلشان انجام دهند.
نکته ای که حائز اهمیت است، سنجش شنوایی و تنظیم دوره ای سمعک می باشد. حتما به صورت 6 ماه یکبار باید شنوایی سنجی مجدد انجام شود تا اگر تغییری در میزان شنوایی مشاهده کردیم، تنظیم سمعک را هم مطابق با آن تغییر دهیم.
کارشناسان ما در کلینیک سمعک برتر، سمعک را با استفاده از دستگاه REM تنظیم می کنند. البته در اکثر مراکز همکاران ما فقط تنظیم با هایپرو دارند که توصیه نمی شود به ویژه برای کودکان . به علت کوچک بودن مجرای گوش و رزونانس گوش ممکن است تقویت بیش از حد انجام شود. همچنین همکاری کودکان در زمینه بالا بودن یا کم بودن صدا بسیار کم است.و زمانیکه سمعک را با REM تنظیم میکنیم مشخصات آکوستیکی گوش، حجم مجرای گوش و... ارزیابی می شود و دیگر تقویت بیش از حد یا کمتر از حد معمول صورت نمی گیرد. زیرا وقتی که صدای کمتر یا بیشتر از حد طبیعی به گوش برسد باعث آسیب به سلول های مویی گوش می شود.

تجویز سمعک در بزرگسالان:
در کلینیک شنوایی سنجی و سمعک برتر/ سمعک در میرداماد برای بزرگسالان با توجه به نیازهای گوناگونی که دارند، سن، محیط اطراف، سبک زندگی، شاغل یا محصل بودن و... نیازمند سمعکی هستیم که علاوه بر تقویت صداها بر اساس میزان کم شنوایی، بتواند حس راحتی را به همراه داشته باشد. به ویژه در محیط های خیابان، رستوران و... سمعک باید فشار و تمرکز اضافه را گوش و مغز برای شنیدن متحمل می شود را کم کند. از پیشرفت کم شنوایی جلوگیری کند.انزوا، افسردگی، آلزایمر و پرخاشگری ناشی از نشنیدن را از بین ببرد. در هنگام تماشای فیلم یا صحبت کردن با تلفن در محیط های شلوغ بتواند حداکثر درک شنیداری را داشته باشد.

تجویز سمعک در ورزشکاران:
ورزشکارنی که نیازمند سمعک خوب هستند با توجه رشته ورزشی و میزان کم شنوایی، می توانند از سمعک نامریی با ظاهر کوچک استفاده کنند که جاگیری مناسبی هم دارند این مدل از سمعک نامرئی توسط ربات ساخته می شود. سمعک خوب اندازه گیری و قالب بسیار دقیقی دارند که موقع فعالیت و دویدن خش خش نمی کنند.
نکته مهمی که باید به آن توجه شود خاصیت ضدآب بودن سمعک است که ورزشکاران محترم حتی شناگران می توانند از سمعک ضدآب استفاده کنند که در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد.
ویژگی سمعک خوب/ بهترین سمعک
سمعک خوب تعداد باند و کانال بالایی دارند که سبب وضوح شنیداری می شود.
تکنولوژی ارتباطی با فرکانس 16 کیلوهرتز برای پوشش نیازهای ارتباطی گوناگون.
2تا4 میکروفن جهت دار پیشرفته و چرخشی سمعک.
درک گفتاری چندین گوینده در یک محیط دشوار شنوایی.
بهبود درک گفتار با کاهش نویز از همه جهات، حتی نویزهای باقی مانده بین اصوات .
1) درک گفتار بهتر
2) تلاش شنیداری کمتر
3) قدرت یادآوری بیشتر

شنیدن اصوات گفتاری فرکانس بالا مانند (س) و (ش) که سبب افزایش درک گفتار می گردد.
تجربه یک کیفیت صوتی فوق العاده در هنگام گوش دادن به موسیقی یا قرار گرفتن در محیط نویزی.
کیفیت شنیداری بی نظیر و بدون رخداد اعوجاج حتی در محیط های با اصوات بلند.
سیستم مقابله با فیدبک به وسیله ی دو میکروفن، فیدبک را به سرعت و به شکل موثری از بین می برد.(بدون کاهش قابلیت شنیداری یا افت کیفیت صدا).
تجربه ی شنیدن صدای با کیفیت سمعک بدون نگرانی از سوت کشیدن و یا فیدبک سمعک )حتی در موقعیت هایی که این مشکل به طور معمول رخ می دهد مانند درآغوش گرفتن افراد( لذت بی نظیری را تجربه خواهد کرد.

کاهش قابلیت شنیداری و تسکین وزوز برای افرادی که از صدای سر یا گوش رنج می برند.
سیستم OVP: حذف صدای پیچش سمعک
اتصال سمعک از طریق اینترنت و بلوتوث به دیگر وسایل ارتباطی: صدای تلفن، تلویزیون و موزیک را مستقیم از سمعک بشنوید. یا زمانیکه کسی پشت درب منزل شماست، صدای آیفون را از سمعک بشنوید و...
سرکوب کردن نویز باد
تشخیص موقعیت و جهت منابع صوتی

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید