خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

آزمون VEMP برای تشخیص سرگیجه

مزایای ارزیابی WEMP توانایی شناسایی ضایعات ساکول، عصب وستیبولار تحتانی و راه نزولی وستیبولواسپاینال و از جمله ساقه مغز تحتانی است.آزمون WEMP دارای قابلیت منحصر به فردی برای ارزیابی مسیر VCR است که اطلاعات آن می تواند در تشخیص بیماری های اتولوژیک مانند منییر، سندرم مجاری نیم دایره فوقانی و نوریت وستیبولار تا بیماری های نورولوژیک مانند اسکلروز متعدد، دژنریشن مخچه ای-نخاعی و میگرن مفید باشد.


این پتانسیل برای کار کلینیکی مفید است زیرا پاسخ های آن حتی در حضور کم شنوایی های حسی عصبی زیاد قطعی می باشد اما وضعیت گوش میانی باید طبیعی باشد.
آزمون WEMP ممکن است در نوزادان نیز مانند آزمون های شنوایی مورد استفاده قرار بگیرد تا وضعیت سیستم وستیبولار را بررسی کند. در کل 30 تا 40 درصد کودکان دارای کم شنوایی حسی-عصبی ، دارای مشکلات وستیبولی هستند.
آزمون VEMP جهت تشخیص عملکرد صحیح ساکول و عصب تعادلی تحتانی کاربرد دارد. نتایج آزمون VEMP در برخی از بیماری های گوش داخلی مانند گسیختگی مجرای نیم دایره ای فوقانی و فیستول پری لنف و... ناهنجار می باشد.
در این آزمون عملکرد سیستم وستیبولار گوش داخلی با استفاده از محرک صوتی در سطوح شدت بالا ارزیابی می شود. این آزمون به طور معمول در جهت تشخیص عملکرد صحیح ساکول و عصب وستیبولار تحتانی استفاده می شود . نتیجه این آزمون در برخی از بیماری های گوش داخلی مانند خوردگی مجرای نیم دایره فوقانی فیستول پری لنف و برخی مشکلات مرکزی نا هنجاری است.
کارشناسان ما در کلینیک شنوایی سنجی سمعک برتر، با توجه به شکایت شما از میزان و نوع سرگیجه، تست های مربوط به سرگیجه ECOGHI /VEMP با دستگاه های معتبر در محیطی آرام برای شما انجام میدهند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید