خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

تاثیر ورزش در دوران بارداری

تاثیر ورزش در دوران بارداری بر سیستم شنوایی جنین:
فعالیت ورزشی منظم مادر در دوران بارداری، به ویژه فعالیت های هوازی، باعث اکسیژن رسانی بهتر به سلول های جنین به خصوص در سلول های مغزی و کاهش ریسک اختلالات مغزی پیش از تولد و هنگام تولد می شود در نتیجه کم شنوایی نوزاد ناشی از کمبود اکسیژن کاهش می یابد.

شنوایی سنجی نوزاد و اهمیت غربالگری شنوایی نوزاد
کم شنوایی یکی از رایج ترین اختلالات بعد از تولد است و در حدود ۱ الی ۲ درصد نوزادان دچار کم شنوایی هستند که باید قبل از یک ماهگی وجود کم شنوایی در آنها تشخیص داده شود و تا قبل از ۳ ماهگی نوع و میزان شدت کم شنوایی و تا ۶ ماهگی درمان های مداخله ای و توانبخشی بر روی آنها انجام شود. (اخیرا توصیه می شود که سن طلایی برای دریافت وسایل کمک شنوایی و توانبخشی تا ۲ ماهگی است).
کودکانی که پیش از سن ۶ ماهگی مورد درمان قرار بگیرند می توانند تا زمان ورود به مهدکودک سایر مهارت ها را نیز به خوبی فراگرفته و از هم سالان خود عقب نمانند. کودکانی که تا سن ۲ یا ۳ سالگی مورد درمان قرار نگیرند ممکن است با مشکلات شنوایی، گفتاری، شناختی و اجتماعی روانی مواجه شوند.
کم شنوایی نوزاد می‌تواند پیامدهای جدی بر روی رشد کودک بگذارد. این عارضه باعث می‌شود که تکامل حرف زدن کودکان به خوبی شکل نگیرد. کودکان از محیط اطراف خود می‌آموزند. نوزادان کم شنوا فقط می‌توانند به صورت دیداری از محیط اطراف یاد بگیرند چرا که قادر به رمزگشایی صداهای پیرامون خود نیستند. مکالمه‌ای که توسط مادر انجام می‌شود چیزی بیش از صداهای خفه برای این نوزاد نیست. در نهایت کم شنوایی کودک به اختلال گفتاری منجر می‌شود.
کارشناسان ما در کلینیک شنوایی سنجی سمعک برتر/سمعک در میرداماد با انجام شنوایی سنجی نوزاد در تشخیص به موقع به شما کمک می کنند.

بهترین زمان شنوایی سنجی نوزاد
اولین مرحله تست شنوایی سنجی نوزاد می‌تواند بلافاصله بعد از به دنیا آمدن کودک انجام شود و معمولاً قبل از ترخیص نوزاد از بیمارستان انجام می‌گیرد.
تجهیزات موجود در کلینیک سمعک برتر: TEOAE / DPOAE / TYMPANOMETERY / AUDIOMETERY / ABR / ASSR / VEMP / ECOGHI / REM

 

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید