خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

خرید سمعک در ظفر

خرید سمعک در ظفر

شنوایی نقش مهمی در روابط اجتماعی ، موقعیت های تحصیلی و کاری دارد و این مورد را نمی شود نادیده گرفت.اگر اختلال یا مشکلی در این سیستم بدن ایجاد شود، محدودیت هایی برای انسان بوجود می آید که از لحاظ فیزیولوژیکی و روانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

کم شنوایی به ناتوانی جزئی در شنیدن صدا ها گفته می  شود که شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. بعضی سالمندان به دلیل افزایش سن افت شنوایی زیادی را تجربه می کنند و بعضی از افراد بزرگسال که در محیط های کاری پر سر و صدا فعالیت می کنند نیز ممکن است به کم شنوایی مبتلا شوند. همچنین این امکان وجود دارد که نوزاد تازه متولد شده از لحاظ شنیداری دارای مشکل مادرزادی باشد که این مورد با تست های شنوایی سنجی قابل تشخیص است. یکی از گزینه های اصلی درمان کم شنوایی، سمعک است که این مشکل تا میزان زیادی بهبود می بخشد. اگر ساکن ظفر تهران می باشید و قصد خرید سمعک در ظفر را دارید این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله ابتدا به طور خلاصه در مورد کم شنوایی و سپس مراحل تجویز سمعک و مدل ها و برند های معتبر سمعک صحبت خواهد شد.

دلایل کم شنوایی

 کم شنوایی معمولا در اثر آسیب به گوش داخلی و یا عصب شنوایی رخ می دهد.عوامل مختلفی می توانند در به وجود آمدن این اختلال نقش داشته باشند.از جمله:

  • بیماری های مختلف مانند مننژیت،اوریون،دیابت،کم کاری تیروئید،برخی از سرطان ها و آرتروز
  • نقص مادرزادی و یا کم شنوایی ارثی
  • دارو های خاص(دارو های اتوتوکسیک)
  • آسیب به سر
  • افزایش سن
  • طولانی مدت در معرض سروصدای بلند قرارگرفتن

علائم کم شنوایی

  • واضح نشنیدن صدای دیگران
  • درخواست از دیگران برای تکرار صحبت هایشان
  • صدای تلویزیون و رادیو را بلند کردن
  • مشکل درک کردن صدا ها در مکان های شلوغ عمومی

درمان مشکلات شنوایی

روش های درمانی متعددی وجود دارد که جلوی  اختلال افت شنوایی را گرفته و آن را بهبود می بخشد. ممکن است مشکل شنوایی کودک با خارج کردن چرک گوش و درمان عفونت بهبود یابد، در صورتی که عارضه در بخش گوش میانی باشد جراحی صورت می گیرد. اگر اختلال مربوط به حلزون گوش و عصب شنوایی باشد سمعک و یا کاشت حلزون صورت می گیرد. معمولا کودکان کم شنوا در 12 ماهگی کاندید کاشت حلزون هستند. برای بررسی علائم کم شنوایی و سپس اقدام درمانی مؤثر بهتر است با پزشک گوش و حلق و بینی مشورت شود.در کم شنوایی های بزرگسالان و یا پیرگوشی سالمندان نیز معمولا سمعک تجویز می شود. فرایند تجویز سمعک نیز توسط متخصص شنوایی یا ادیولوژیست با بررسی نتایج تست های شنوایی سنجی صورت می گیرد،تا سمعکی متناسب با شرایط شنوایی بیمار تجویز شود. کاشت حلزون روش دیگری است اما به  دلیل هزینه زیاد عمل و ریسک جراحی چندان گزینه مناسبی نمی باشد.

تجویز سمعک

همانطور که اشاره شد، روش درمانی معمولی که برای انواع کم شنوایی تجویز می شود،استفاده از سمعک است. اما مراحل تجویز سمعک به چه صورت است؟

ابتدا از شما تست شنوایی گرفته می شود تا میزان افت شنوایی که رخ داده تشخیص داده شود. پس از آزمایشات شنوایی سنجی، ادیولوژیست نتایج را بررسی می کند و نوع و میزان کم شنوایی شما را تشخیص می دهد.

سپس شنوایی شناس شما با توجه به میزان کم شنوایی و همچنین شرایط کاری و زندگیتان سمعک مناسبی را تجویز می کند.

پس از انتخاب سمعک مناسب ، نوبت قالبگیری است.از گوش بیمار قالب اولیه تهیه می شود که سمعکی متناسب با اندازه و شکل مجرای گوش بیمار باشد،زیرا شکل کانال گوش افراد با یکدیگر متفاوت است.

بعد از ساخت قالب اصلی سمعک داخل گوشی و یا آماده شدن قالب سمعک پشت گوشی،سمعک بیمار با توجه به شرایط شنوایی وی تنظیم می شود.تنظیم سمعک بهتر است به صورت دقیق و با دستگاه های جدید انجام گیرد تا عملکرد سمعک صحیح باشد و اختلال کم شنوایی پیشرفت نکند.

خرید سمعک در ظفر تهران

 بهترین برند های تولید کننده سمعک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، فناوری های هوشمند و به روزی در سمعک های تولیدی به کار رفته است که علاوه بر اینکه صدای طبیعی تری به کاربر سمعک ارائه می کنند،امکانات جدیدی (مانند اکسسوری ها یا همان لوازم جانبی)برای بیمار فراهم می کنند که تجربه شنوایی مطلوبی را به وجود می آورد.در ادامه 6 برند معتبر تولید کننده سمعک را به شما معرفی می کنیم.

  • زیمنس(سیگنیا)

کمپانی زیمنس یکی از قدیمی ترین ها در این عرصه است که سمعک های باکیفیتی را به بازار عرضه نمود.با این حال این کمپانی واحد تولید سمعک خود را در سال 2015 به شرکت سیوانتوس واگذار کرد و از این پس سیوانتوس سمعک های خود را با نام سیگنیا در سنگاپور تولید می کند. سمعک های سیگنیا مانند زیمنس از لحاظ نوآوری و به کار بردن تکنولوژی های پیشرفته در سمعک های خود پیشرو است. کیفیت گفتار بالا،قابلیت ارتباط بی سیم و کنترل از راه دور،حذف فیدبک و نویز وسیستم مدیریت وزوزگوش برخی از ویژگی های سمعک سیگنیا یا همان زیمنس سابق می باشند.سمعک های دسته AX Signia و Signia Xperience از گروه محصولات جدید سیگنیا هستند.

  • اتیکن

یکی دیگر از شرکت های موفق در زمینه تولید سمعک اتیکن است.این کمپانی دانمارکی محصولاتی با بالاترین کیفیت را به افراد کم شنوا ارائه می کند که در تعاملات اجتماعی ، محدودیت هایی از جانب این اختلال حس نکنند.استفاده از جدیدترین فناوری های مدرن خاصیت ساخت سمعک های اتیکن است.بدنه مقاوم نسبت به رطوبت و گردوغبار،مدار کنترل وزوزگوش،سیستم حذف فیدبک و نویز،قابلیت اتصال وایرلس،سیستم پردازشی قوی و بهبود درک گفتار از ویژگی های سمعک اتیکن به حساب می آیند.سمعک های More ،Opn S ،Rudy و Xceed اتیکن جدیدترین محصولات این کمپانی می باشند.

  • ویدکس

ویدکس یکی از محبوب ترین برند ها در دنیای تجهیزات شنوایی به حساب می آید.این شرکت دانمارکی به دلیل استفاده از تکنولوژی های به روز در سمعک های خودشناخته شده است.کیفیت صدای عالی،اتصال بی سیم،تنظیمات شخصی سازی شده ،پردازش خودکار صدا و مدارات حذف نویز و فیدبک برخی از ویژگی های سمعک ویدکس می باشد.سمعک های Evoke ، Meno 10 و Unique 30 ویدکس را می توانیم از جدیدترین محصولات این کمپانی نام ببریم.

  • برنافن

برنافون سوییس در تولید سمعک های خود از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کند که در نتیجه کیفیت قابل قبولی را ارائه می کند. همچنین این کمپانی از بهترین قطعات در تولید سمعک به کار میگیرد که عمر طولانی با عملکرد مطلوب را در بر داشته باشد.از مشخصات سمعک برنافن می توانیم به کیفیت صدای عالی، تقویت درک گفتار در محیط های شلوغ،اتصال وایرلس وکنترل از راه دور ، سازگاری با لوازم جانبی متنوع اشاره نماییم. سمعک های Viron و Zerena از جدیدترین محصولات برنافون هستند.

  • ریساند

این برند نیز یک برند دانمارکی در زمینه تولید سمعک می باشد که مانند دیگر شرکت های معتبر دارای نمایندگی های رسمی در سرتاسر دنیاست.ریساند از فناوری های جدید دنیا بهره برده تا بهترین راه حل های شنوایی را به کاربران سمعک ارائه دهد.این برند دارای مدل ها و استایل های گوناگون برای کم شنوایی های ملایم تا عمیق و شدید است.ازویژگی های سمعک های ریساند می توانیم به کیفیت صدای شفاف،پردازش سریع صدا،بدنه مقاوم،کنترل از راه دور،سازگاری با لوازم جانبی متنوع  ریساند و قابلیت وایرلس اشاره کنیم.سمعک هایOne ،Enzo Q و Linx Quattro از محصولات جدید ریساند به حساب می آیند.

  • فوناک

فوناک با استفاده از نهایت نوآوری و خلاقیت سمعک هایی به بازار عرضه کرده که راه حل های شنوایی مطلوبی را به کاربران ارائه می کنند.این برند سوییسی دارای ویژگی های منحصربفردی است از جمله قابلیت سنجش حرکت کاربر که تنظیمات مخصوصی را با توجه به موقعیت فرد اعمال می کند.اتصال بی سیم،مقاومت بدنه آن،مدیریت سمعک از راه دور،مدارات حذف نویز محیط و سوت،تراشه پردازش صدای قوی و کیفیت صدای راضی کننده از دیگر مشخصات سمعک های فوناک است.سمعک های طراحی شده بر پایه پلتفرم Paradise و Marvel از جدیدترین محصولات فوناک هستند.

قیمت سمعک

پس از انتخاب سمعک متناسب با شرایط شنوایی خود می توانید بین گزینه های موجود یک محاسبه قیمتی انجام دهید،اما به طور کل قیمت سمعک به عوامل گوناگونی بستگی دارد:

  • فناوری به کار رفته در سمعک
  • برند سازنده
  • سال ساخت
  • شارژی یا باتری خور بودن سمعک
  • طراحی بدنه آن
  • گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک

نکاتی جهت خرید سمعک

توصیه می شود جهت خرید سمعک در ظفر به نمایندگی های رسمی فروش سمعک مراجعه شود. مراکز معتبر در زمینه تست های شنوایی و تنظیم سمعک خدمات باکیفیتی به مراجعین ارائه می کنند تا سمعک های مناسبی به بیماران عرضه شود.

قدم اول در خرید سمعک انجام شنوایی سنجی است. قبل از خرید سمعک آزمایشات شنوایی انجام دهید تا نوع و میزان کم شنوایی شما مشخص شود. سپس پس از بررسی نتایج آزمایشات توسط شنوایی شناس ، سمعک متناسب با شرایط شنیداری و فعالیت کاری و زندگی شما تجویز می شود. پس از قالبگیری ، تنظیم سمعک انجام می گیرد که ممکن است در چند جلسه انجام گیرد. سعی کنید جهت تنظیم سمعک به کلینیک های معتبر مراجعه کنید.تنظیم نادرست سمعک می تواند علاوه بر پیشرفت عارضه کم شنوایی، باعث بی فایده بودن خرید سمعک می شود. بنابراین تنظیم دقیق سمعک بسیار گزینه مهمی است.هنگام خرید از گارانتی، برچسب اصالت کالا سمعک و خدمات پس از فروش آن اطلاع یابید. همچنین اغلب سمعک ها از خدمات بیمه برخوردارند. برای آگاهی از میزان پرداخت هزینه سمعک توسط بیمه و شرایط آن به کلینیک مراجعه نمایید.

کلینیک سمعک برتر با 23 سال سابقه ،نمایندگی رسمی فروش انواع سمعک برند های معتبر دنیا،با بهره مندی از جدیدترین دستگاه های شنوایی سنجی و تنظیمی خدمات با کیفیتی را به مراجعین گرامی ارائه می کند.جهت خرید سمعک در ظفر تهران،می توانید به سمعک برتر مراجعه یا جهت دریافت نوبت با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

خدمات سمعک برتر

در ادامه به خدمات یکی از بهترین کلینیک های سمعک در تهران یعنی کلینیک سمعک برتر اشاره می کنیم. کلینیک سمعک برتر علاوه بر نمایندگی فروش انواع سمعک برند های معتبر دنیا، خدماتی نظیر انجام تمام تست های شنوایی سنجی بزرگسالان و آزمون های شنوایی کودکان و نوزادان،تنظیم سمعک، تعمیر انواع سمعک، قالبگیری و مشاوره درمانی را به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می کند. خدمات شنوایی با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و توسط پرسنل با تجربه و حرفه ای انجام می گیرد. اگر در ظفر تهران سکونت دارید، می توانید جهت خرید سمعک در ظفر به کلینیک سمعک برتر مراجعه فرمایید. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان سمعک برتر تماس بگیرید.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید