خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

سمعک برای وزوزگوش

قیمت سمعک برای وزوز گوش

سمعک برای وزوزگوش

وزوزگوش چیست؟

به احساس صداهای کاذبی مانند زنگ زدن گوش وزوز گوش گفته می شود. این وضعیت شایع اغلب حدود 10 درصد از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این امر ناخوشایند است، اما معمولا نشانه مشکل مهمی نیست. وزوز گوش بیماری نیست بلکه علامت بیماری زمینه ای مانند از دست دادن شنوایی به خاطر کهولت سن، آسیب گوش یا اختلال سیستم گردش محسوب می شود.وزوز گوش یکی از شایع ترین مشکلات شنیداری است و یکی از راهکارهای مدیریت وزوز گوش، استفاده از سمعک برای وزوزگوش است.

کلینیک سمعک برتر

علائم وزوز گوش:

در این وضعیت زمانی که هیچ صدای خارجی وجود ندارد، فرد احساس می کند صدا می شنود. علائم وزوز گوش شامل شنیدن این نوع صداهای کاذب در گوش است: زنگ زدن ,ویبره, زمزمه, صدای باد در گوش ,هیس هیس ,کلیک کردن,غرش و....

علت وزوزگوش:

قرار گرفتن در معرض صدای بلند: صدای بلند ناشی از تجهیزات سنگین، اره‌های برقی و …علت اصلی افت شنوایی مرتبط با سر و صدا هستند. دستگاه‌های قابل حمل ، مانند دستگاه‌های پخش موسیقی یا گوشی های تلفن همراه، در صورتی که به صورت طولانی مدت و با صدای بلند آهنگ پخش کنند، می‌توانند موجب از دست رفتن شنوایی شوند.
وزوز گوش ناشی از مواجهه کوتاه مدت، مانند حضور در کنسرت با صدای بلند، معمولا از بین می‌رود، قرار گرفتن بلند مدت در معرض صدای بلند باعث آسیب دائمی گوش و قدرت شنوایی می‌شود. مواجهه طولانی مدت با صدای بلند می‌تواند به سلول‌های حسی مویی در گوش که موجب انتقال صدا به مغز می‌شوند، آسیب برساند. افرادی که در محیط‌های پر سر و صدا کار می‌کنند مانند کارگران کارخانه‌ها ، کارگران ساختمانی و...در معرض خطر هستند.

  • فشار خون بالا: فشار خون بالا و عوامل افزایش فشار خون، مانند استرس، الکل و کافئین باعث افزایش آن می‌شوند.
  • تغییرات استخوان گوش: رشد غیرطبیعی و تدریجی استخوان رکابی در گوش میانی که یک بیماری ارثی است و در افراد یک خانواده بیشتر دیده می‌شود، باعث کاهش شنوایی و این مشکل می‌شود.
  • تغییرات استخوان گوش: رشد غیرطبیعی و تدریجی استخوان رکابی در گوش میانی که یک بیماری ارثی است و در افراد یک خانواده بیشتر دیده می‌شود، باعث کاهش شنوایی و این مشکل می‌شود.
  • بیماری منییر: وزوز گوش می‌تواند شاخص اولیه بیماری منییر باشد. مینیر اختلال گوش داخلی است که فشار غیرطبیعی مایع درون گوش موجب بیماری مینیر می‌شود.
  • آترواسکلروز: با افزایش سن و افزایش کلسترول و سایر رسوبات، عروق خونی اصلی نزدیک گوش میانی و درونی، انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند(کاهش قدرت انقباض و انبساط در برابر خون ارسالی با هر ضربان قلب)که باعث می‌شود جریان خون فشارنده شود و شدت آن نیز بیشتر شود و گوش این ضربات را راحت تر تشخیص می‌دهد. این نوع در هر دو گوش شنیده‌می‌شود.
  • جریان آشفته خون: باریک شدن یا پیچ‌خوردن شریان گردن (شریان کاروتید) یا ورید گردن (ورید ژاگولار) می‌تواند موجب جریان خون متلاطم و غیر طبیعی شود و نهایتا منجر به این مشکل شود.

انواع وزوزگوش:

دو نوع صدای وزوز گوش وجود دارد:

وزوز ذهنی: فقط خود فرد قادر به شنیدن صدای وزوز است. وزوز ذهنی شایع‌ترین نوع وزوز گوش است که می‌تواند به علت اختلال در گوش بیرونی، میانی یا درونی باشد. همچنین می‌تواند به علت مشکلات ناشی از اعصاب شنوایی یا بخشی از مغز که سیگنال‌های عصبی را به صدا تبدیل می‌کند، باشد.

وزوز عینی: علاوه بر بیمار، پزشک گوش و حلق و بینی نیز می‌تواند آن را بشنود. این نوع نادر معمولا ناشی از مشکلات عروقی، انقباضات عضلانی یا اختلالات انتقالی استخوان گوش درونی است.

تشخیص وزوز گوش

اگر وزوز گوش بیش از سه روز ادامه پیدا کند، باید به پزشک گوش، بینی و گلو مراجعه کنید. برای تشخیص، پزشک معمولا با پرسش های کلیدی برای ارزیابی وضعیت بیمار و کشف علل احتمالی آن شروع می کند. سپس دکتر با استفاده از یک اتوسکوپ کانال گوش را بررسی می کند تا آسیب به گوش را بررسی کند. در بسیاری از موارد یک آزمون شنوایی سنجی برای تشخیص وجود کم شنوایی از فرد انجام می شود.
دکتر متخصص گوش ممکن است  یک سری از آزمایشات پزشکی دیگر را هم برای تشخیص کامل می بنویسد مانند:
آزمایش خون, آزمون شنوایی سنجی, MRI و CT SCAN جمجمه و آزمایش برای اختلالات تعادل.

 

چه عواملی باعث تشدید و بیشتر شدن وزوز گوش می شود؟

افزایش و تشدید وزوز گوش تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی می باشد که مهمترین آنها شامل در معرض قرارگیری با صداهای بلند(محل کار)، صدای انفجار ، کم شنوایی ناگهانی(کم شنوایی ناگهانی به عنوان سکته گوش نیز شناخته می شود)، استفاده از هندزفری، جرم بیش از کانال گوش، وجود استرس(استرس بیش از حد در مواردی سبب شروع وزوز گوش می شود)، اضطراب و نگرانی، ضربه روحی شدید یا اطلاع ناخوشایند از اطرافیان و کار، خواب ناآرام و نامناسب، مشکلات عروقی و قلبی، افزایش سن و… می باشد.همچنین طبق گزارش های به دست آمده برخی از نوشیدنی ها و یا دارو های در تشدید و بد تر شدن وزوز گوش نقش دارند که می توان به قهوه(مواد کافئین دار)، چای، نوشابه های انرژی زا، کولا، الکل، آسپیرین اشاره کرد.

افراد در معرض وزوز گوش

وزوز گوش در هر فردی ممکن است رخ بدهد، ولی افراد زیر در معرض خطر بیشتری هستند:

  • وزوز گوش در مردان شایع تر از زنان است
  • افراد سیگاری
  • افزایش سن و افراد سالمند
  • افرادی که اطرافشان سر و صدای زیادی است
  • بیماران قلبی و عروقی

(از عوارض وزوزگوش می توان استرس، مشکلات خواب، مشکلات حافظه، خستگی، اضطراب و نگرانی و افسردگی را نام برد.)

قيمت سمعک برای وزوز گوش

قیمت سمعک برای وزوزگوش:

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه قیمت یک سمعک تعیین می شود. برای تعیین قیمت سمعک برای وزوزگوش فاکتور هایی تاثیر گذار هستند مانند :

  • سن بيمار
  • ميزان كم شنوايي
  • شكل كم شنوايي
  • نوع كم شنوايي
  • ميزان تحرك بيمار
  • سایز سمعک
  • تکنولوژی سمعک
  • تعداد کانال سمعک
  • تکنولوژی ساخت سمعک:سمعک های تولید سال های اخیر یا به بیان دیگر سمعک هایی که جدیدتر هستند قیمت بالاتری دارند.
  • همچنین سمعک ها انواع آنالوگ، دیجیتال و هوشمند دارند که سمعک های هوشمند قیمت بالاتری دارند.
  • سایز سمعک: هرچه سایز سمعک کوچکتر شود قیمت سمعک بیشتر می شود.
  • قدرت سمعک: هرچه قدرت سمک بیشتر شود قیمت سمعک بیشتر می شود.
  • گارانتی و خدمات سمعک: هر برندی که گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری را به مشتریان ارائه کند طبیعتا سمعک هایی با قیمت متناسب با آن خدمات و گارانتی به بازار عرضه میکند.
  • قابلیت سیستم وایرلس: سمعک های وایرلس (ارتباط دو سمعک با هم) قیمت بیشتری دارند.

بنابراین عوامل مختلفی می تواند بر قیمت سمعک برای وزوزگوش تاثیر گذار باشند.

بهترین سمعک برای وزوزگوش:

حتما هنگام خرید سمعک برای کاهش شنوایی و وزوزگوش از خود می پرسید که بهترین سمعک چه سمعکی است؟

برای اینکه بهترین سمعک را برای وزوزگوش بخریم باید به ویژگی های زیر توجه داشته باشیم:

  • تعداد کانال سمعک زیادباشد(تعداد کانال بیشتر، تفکیک صدا بیشتر و بهتر)
  • دارای سیستم کنترل وزوزگوش سمعک از یک استراتژی خاص و هدفمند برای تسکین وزوز گوش استفاده کنند سمعک های سیگنیا از رده 2 به بالا موثر ترین کیفیت را در مدیریت وزوز دارد.
  • اندازه مناسب
  • دارای سیستم وایرلس و پردازش صدا به وسیله سیستم فوق هوشمند
  • دارا بودن برنامه تشخیص گفتار
  • توجه به باطری سمعک البته بعضی از افراد سمعک های شارژی را ترجیح می دهند.
  • دارا بودن قابلیتی برای کنترل صدا و برنامه های سمعک به صورت هوشمند

تاثیر سمعک در وزوزگوش:

  • سمعک سبب می شود بیمار کمتر به وزوز خود توجه کند.
  • بنابراین سبب بهبود توانایی برقراری ارتباط وی خواهد شد.
  • برای دستیابی به بهترین نتیجه، می بایست سمعک به صورت دوگوشی تجویز شود، ترجیحا از تجویز باز و سمعکی با محدوده پویایی وسیع استفاده شود و ویژگی کاهش نویز سمعک غیر فعال شود.
  • سمعک هایی که امروزه برای افراد مبتلا به وزوز تجویز می شوند، طیف گسترده ای از اصوات محیطی (مانند صدای خش خش مانند برفک تلویزیون، موج دریا و ...) را دارند که با پخش آن ها وزوز فرد مسن می شود.
  • قبل از تجویز سمعک، می بایست مشخصات وزوز مانند بلندی و زیر و بمی و این که آیا سمعک می تواند به بهبود وزوز کمک کند یا نه، تعیین گردد. این کار توسط شنوایی شناس صورت می گیرد.

سمعک مخصوص برای وزوزگوش:

سمعک مناسب برای کنترل وزوز می تواند بسته به کاهش شنوایی فرد در سایزهای مختلف داخل گوشی و پشت گوشی و رسیور داخل مجرا و … انتخاب شود که عموما سمعک های ظریفی که مجرای گوش ها را باز می گذارند و نیاز به قالب گوش ندارند، گزینه مناسب تری اند به شرط آن که برای شکل و میزان و نوع کاهش شنوایی فرد نیز، مناسب باشند. همچنین پیشنهاد می شود برای کاهش وزوز گوش از سمعک برای هر دو گوش استفاده شود.

سمعک مناسب برای وزوزگوش:

انتخاب سمعک مناسب به عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی و همچنین بودجه شما بستگی دارد. سمعک های معمولی می توانند به وزوز گوش کمک کنند اما جهت انتخاب سمعک برای وزوزگوش چند گزینه دیگر نیز وجود دارد که تاثیر را چند برابر می کند. مدل هایی که دارای تیوب و لوله کوچکی بوده که همراه با یک رسیور (بلندگوی کوچک) در مجرای گوش قرار میگیرند (سمعک RIC) و همچنین سمعک پشت گوشی استاندارد و سمعک های سیلک از بهترین سمعک ها برای وزوز گوش شناخته می شود.
برخی از سمعک ها به وسیله مولد نویز، صدای نسبتا آرامی را برای کمک به فرد مبتلا به وزوز گوش فراهم می کنند. این صدای ضعیف باعث پوشش صدای وزوز شده و از آزاردهندگی آن می کاهد. سمعک مناسب برای وزوز گوش دارای قابلیت تنظیم صدای تولیدی بوده و باعث آزار فرد نمی شود.کمپانی های بزرگ تولید کننده سمعک دستگاه هایی که دارای فن آوری و رویکردهای کاهش استرس, حذف فیدبک ,دارا بودن سیستم وایرلس و کنترل وزوز گوش را برای مبتلایان وزوز گوش طراحی و عرضه کرده اند.

درمان وزوزگوش با سمعک امکان پذیر است؟

متأسفانه تاکنون درمان دارویی و یا جراحی برای وزوز گوش کشف نشده است. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای وزوز گوش وجود ندارد اما دو راه برای کاهش اثر آن وجود دارد. این دو راه صدا درمانی و مشاوره می باشند. صدادرمانی به وسیله سمعک انجام می گیرد. درمان وزوزگوش با سمعک یه گزینه رایج برای مدیریت و کنترل وزوزگوش خواهد بود.

آیا سمعک وزوزگوش را درمان میکند؟

سمعک بسیار در کاهش وزوز گوش تاثیرگذار است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه سمعک و وسایل کمک شنوایی، سمعک ها علاوه بر اثرات تقویتی که در شنیدن صداهای افراد دارند با کمک فناوری های پوشش وزوز که در سمعک های جدید و هوشمند تعبیه شده است، قدم موثری برای درمان صدای گوش و کنترل وزوز گوش برداشته اند.
برخی از سمعک‌ها با وارد کردن صدای سفید یا همان صداهای آرام‌بخش به گوش، وزوز گوش را تسکین می‌دهند. البته خرید سمعک مناسب وزوز باید با تشخیص و تجویز پزشک متخصص گوش یا شنوایی شناس ماهر انجام گیرد.بنابراین علم ادیولوژی میتواند وزوز یا تینیتوس را مدیریت کند و مسئله ای به عنوان درمان قطعی وجود ندارد اما در بسیاری از بیماران که پروسه را منظم انجام میدهند از بین رفتن تینیتوس را دیده ایم.

بهترین برند سمعک مخصوص وزوزگوش:

بهترین مارک سمعک برای وزوزگوش را می توان از بین برندهای زیمنس، فوناک،اتیکن و استارکی پیدا کرد.  سمعک‌های موجود در این لیست از تولیدکنندگان معتبر سمعک هستند که خدمات و کیفیت خوبی به مشتریان ارائه می‌کنند.

 درادامه محصولات مخصوص وزوز گوش این برندها را بررسی میکنیم:

  • سمعک مخصوص وزوز استارکی

برنامه جدید مدیریت وزوز گوش استارکی به نام Multiflex در سه سمعک جدید Halo 2، Muse و SoundLens قرار داده شده است. سمعک های مخصوص وزوز استارکی صداهای آرامش بخش قابل تغییر و تنظیم را برای پوشش سوت گوش در اختیار کاربر قرار می دهد. این برنامه قابلیت تغییر میزان صدا، ثبت در حافظه سمعک و استفاده طولانی مدت دارد. تغییرات صدا در این سمعک ها به کمک برنامه مخصوص SoundPoint انجام می شود. همچنین برنامه جدید کمپانی استارکی به نام Relax علاوه بر صدا و نویزهای مختلف از تحریک های بصری هم برای کاهش اثرات منفی وزوز استفاده می کند.

  • سمعک مخصوص وزوز اتیکن

سمعک اتیکن از تکنولوژی مخصوص SoundSupport برای درمان وزوز گوش استفاده می کنند. این برنامه یک متد بسیار اثرگذار برای مدیریت وزوزگوش است و اصوات پوششی را به اصواتی که به طور عادی می شنویم، اضافه می کند. از سمعک های پایه اتیکن که دارای برنامه مدیریت وزوز هستند می توان به Alta 2, Nera 2, Ria 2 و در مدل های جدید به More و opn اشاره کرد.

  • سمعک مخصوص وزوز زیمنس (سیگنیا)

سمعک های وزوز گوش زیمنس از قابلیت پوشش صوتی به نام Notch Therapy استفاده می کنند. مدلهای مخصوص وزوز سمعک زیمنس به قابلیت تولید چند نویز مختلف و همینطور اصوات ساختگی مانند نویز سفید، صورتی، نویز گفتاری و نویز فرکانس بالا مجهز هستند. اکثر سمعک های رده میانی به بالای زیمنس از برنامه های پوشش وزوز بهره می برند و معمولا سه متد درمانی نویز استاتیک، نویز امواج اقیانوسی و ناچ تراپی در این سمعک ها قابل انتخاب هستند.پیشنهاد ما سمعک های زیمنس است که اکنون خدمات جامع تر و با کیفیت تری را ارائه می دهد. همچنین تنوع بیشتری در ارائه محصولات دارد.

  • سمعک های مخصوص وزوز فوناک

برنامه مدیریت وزوزگوش در سمعک فوناک بر این اصل استوار است که مغز باید یاد بگیرد که صدای وزوز یک صوت ناخواسته است و باید جزوی از اصوات زمینه ای و محیطی شناخته شود. سمعک های مخصوص تینیتوس فوناک به کاربر کمک می کند تا تا کمتر روی صدای آزاردهنده تمرکز کند. سمعک های جدید فوناک مانند Audeo، Bolero و Lyric به برنامه های مدیدریت و درمان وزوز مجهز هستند.

  • سمعک های مخصوص وزوز ویدکس

سمعک DREAM(دریم) ویدکس وسیله کمپانی ویدکس طراحی شده است و یکی از مدل هایی است که مجهز به سیستم کنترل وزوزگوش است.این مدل امکان ارتباط وایرلس واقعی ۴۴۰ را عرضه می کند.از ویژگی‌های خاص این محصولات می توان به قابلیت اجرایی ۵ برنامه شنیداری مختلف اشاره کرد.وجود پردازشگر یکپارچه صدا در samak باعث شده است تا شما به راحتی صداهای محیط را دریافت نمایید.تکنولوژی خاص استفاده شده در آن ها باعث شده است تا هنگام دریافت ناگهانی صداهای بسیار بلند برای حفاظت از سیستم شنوایی این محصول به سرعت  تنظیم گردد و مشکلی برای سیستم شنوایی شما به وجود نیاید. همچنین مجهز به ZEN  برای کنترل وزوز گوش می باشد.سمعک های سری Mind هم مجهز به سیستم کنترل وزوزگوش هستند.

ویژگی های سمعک مخصوص وزوزگوش:

  • دارای سیستم حذف وزوز.
  • استفاده راحت.
  • تقریبا نامریی در پشت گوش.
  • قیمت سمعک مخصوص وزوز مناسب و موجود در رنگ های مختلف.
  • قبل از تجویز سمعک، می بایست مشخصات وزوز مانند بلندی و زیر و بمی و این که آیا سمعک می تواند به بهبود وزوز کمک کند یا نه، تعیین گردد. این کار توسط شنوایی شناس صورت می گیرد.
  • می بایست سمعک به صورت دوگوشی تجویز شود، ترجیحا از تجویز باز و سمعکی با محدوده پویایی وسیع استفاده شود و ویژگی کاهش نویز سمعک غیر فعال شود.

مزیت های سمعک برای وزوزگوش:

شواهد مورد اعتماد نشان می دهد که سمعک فواید متعددی برای افراد مبتلا به وزوز گوش دارد.

  • اگر دچار کم شنوایی و وزوز گوش هستید، سمعک ها با تقویت صداهای اطرافتان می توانند در به حداقل رساندن علائم کمک کنند.
  • سمعک ها علاوه بر تقویت صداهای زمینه ای که باعث پوشش حدودی وزوز می گردند، با کاهش مشکلات شنیداری افراد، خستگی شنیداری و آزاردهندگی وزوز را هم در کاربران می کاهد و در بسیاری موارد، صرفا کاربرد سمعک مناسب و تجویز شده از سوی شنوایی شناس ماهر و فعال در حوزه وزوز گوش، مشکلات فرد را کاسته و مرتفع می سازد.
  • سمعک مخصوص وزوز گوش کمک می کند تا توجه فرد به صدای سوت مزاحم کم شده و فعالیت عصب های شنوایی جبران شود.
  • صدا درمانی به واسطه سمعک صورت می گیرد که باعث کاهش بسیار زیاد وزوز گوش می شود.

کاینیک سمعک برتر

  • آیا سمعک وزوز گوش را به طور کامل درمان میکند؟

    متاسفانه راه درمانی برای حل مشکل وزوزگوش وجود ندارد. البته راه حلی برای کاهش این مشکل وجود دارد که آن صدادرمانی یا  استفاده از سمعک است که بر کنترل مشکل وزوزگوش تاثیر بسزایی دارد.

  • بهترین برند های تولید سمعک وزوز گوش کدامند؟

    استارکی, اتیکن ,ویدکس ,زیمنس و فوناک برند های معتبری هستند که برای وزوزگوش سمعک های مخصوصی تولید کرده اند.

  • سمعک مخصوص وزوز گوش چه ویژگی هایی دارد؟

    دارای سیستم کنترل وزوزگوش به صورت قوی ,سیستم پردازش صدا به صورت هوشمند, تعداد کانال بالا ,اندازه مناسب و...

  • قیمت سمعک وزوز گوش با نوع های دیگر سمعک تفاوتی دارد؟

    معمولا تفاوتی بین سمعک مخصوص برای کم شنوایی های مختلف وجود ندارد,تفاوت اصلی تکنولوژی به کار رفته در سمعک است همچنین برند تولید کننده هم تاثیر گذار است.

  • سمعک وزوزگوش چگونه باعث حل این مشکل می شود؟

    این سمعک ها به وسیله مولد نویز، صدای نسبتا آرامی را برای کمک به فرد مبتلا به وزوز گوش فراهم می کنند. این صدای ضعیف باعث پوشش صدای وزوز شده و از آزاردهندگی آن می کاهد.

  • ماسکر در وزوزگوش چه تاثیری دارد؟

    موثرترین روش در مدیریت و کنترل وزوزگوش در تکنولوژی جدید ماسکر ها هستند و با ارائه باند بالا در پوشش وزوز نقش دارند.به این صورت که مغز صدایی در محیط بیرون می شنود و به مرور زمان مغز پی میبرد که این صدا از محیط بیرون بوده است نه از گوش.در نتیجه وزوزگوش کاهش پیدا می کند یا به طور کامل قطع می شود.

  • مشاوره CBTچه تاثیری در وزوز گوش دارد؟

    به این صورت است که شخص به مرور متوجه می شود که این صدا وجود نداشته و این صدا قابلیت این را دارد که از بین برود.اگر این رویه درست انجام بشود یعنی اگر کم شنوایی وجود دارد با انتخاب سمعک و ماسکر مناسب, مصرف مکمل های دارویی ویا شیوه سبک زندگی می توان وزوزگوش را کامل از بین برد.

در صورتی که سوالی برای شما پیش آمده و در مقاله به جواب آن دست پیدا نکردید، می توانید با متخصصین و کارشناسان سمعک برتر تماس بگیرید.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید