خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

شنوایی سنجی در ظفر تهران

شنوایی سنجی در ظفر

گوش یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن است که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به سلامت آن توجه ویژه‌ای داشت. در صورتی که سلامت گوش به خطر بیفتد، با مشکلات زیادی از قبیل کم شنوایی و ناشنوایی، سرگیجه، عدم تعادل، خارش و وزوز و… مواجه خواهید شد.

گوش انسان از سه بخش بیرونی، میانی و داخلی تشکیل شده که هر یک وظایف مشخصی را به عهده دارند و بیمار شدن و وارد شدن آسیب به هر یک از این بخش‌ها عوارض متعددی را به همراه خواهد داشت. به همین واسطه دادن تست شنوایی برای هر فردی واجب است و شما باید بر اساس نوع بیماری گوش یا چکاب در بازه‌های زمانی مختلف از این تست‌ها استفاده کنید. کلینیک سمعک برتر ( مرکز شنوایی سنجی در ظفر تهران ) آماده خدمات‌رسانی به شما است و در صورت نیاز می‌توانید از خدمات شنوایی سنجی مجموعه بهره‌مند شوید.

کاربرد‌های تست شنوایی گوش

به طور کلی تست‌های شنوایی سنجی برای اطمینان حاصل کردن از سلامت بخش‌های مختلف گوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در صورتی که فرد دچار بیماری شده باشد، با استفاده از این تست‌ها شدت و نوع بیماری شناسایی می‌شود. علاوه بر این موارد، تست‌های شنوایی بر نوع و نحوه ارائه درمان برای بهبود بیماری افراد نیز تاثیر بسزایی دارند. در واقع با استفاده از این تست‌ها پزشک متخصص متوجه می‌شود که چه درمانی برای بیمار مناسب است و به این صورت روند درمان آغاز می‌شود.

با استفاده از این تست‌ها می‌توانید تا حد زیادی جلو پیشرفت بیماری را بگیرید و سلامت خودتان را حفظ کنید. در صورتی که به بیماری‌های گوش توجه کافی نداشته باشید، در شرایطی شاهد صدمات جبران ناپذیری از قبیل ناشنوایی و سرگیجه‌های مزمن خواهید بود.

چه مواقعی نیاز به تست شنوایی است؟

به طور کلی شما باید بدانید که چه زمان نیاز است تا به مرکز شنوایی سنجی در ظفر (کلینیک برتر) مراجعه کرده و بسته به سطح نیاز خود تست شنوایی بدهید. اگرچه همیشه نمی‌توانید تشخیص دهید که مشکل شما مربوط به گوش است یا خیر؛ اما در صورت بروز و احساس برخی علائم نیاز است تا به پزشک متخصص مراجعه کرده و در راستای آن از تست‌های شنوایی استفاده کنید.

این علائم عبارتند از:

  • کاهش سطح شنوایی برای مدت کوتاه یا طولانی 
  • سرگیجه‌های طولانی و تکرار شونده 
  • عدم تعادل در بخش‌های مختلف بدن 
  • سنگینی سر و احساس منگی 
  • احساس سنگینی بدن و مایل شدن به یک طرف در هنگام حرکت 
  • سردرد‌های شدید و تکرار شونده 
  • خارش، وزوز و زنگ زدن گوش به صورت تکرار شونده یا برای مدت طولانی 
  • عدم توانایی در تحمل صدا‌هایی با تن بالا 
  • عدم توانایی هنگام صحبت کردن با تلفن برای مدت طولانی 
  • سرگیجه‌ای که همراه با کاهش شنوایی و تاری دید همراه باشد 

در صورت بروز هر یک از علائم ذکر شده باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید و با توجه به نظر او، در در یک کلینیک شنوایی سنجی معتبر تست‌های مربوطه را بدهید. ما در کلینیک برتر که یک مرکز شنوایی سنجی در خیابان ظفر تهران می باشد، با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته، خدمات تست‌های شنوایی را در سطح کیفی بالا به متقاضیان ارائه می‌دهیم.

چه زمان‌هایی باید تست شنوایی داد؟

اگرچه تست‌های شنوایی معمولا به منظور تشخیص و شدت بیماری و همچنین تعیین نوع درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما باید بدانید که این تست‌ها برای تمام افراد الزامی هستند و شما باید در بازه‌های زمانی مشخصی به منظور چکاب این تست‌ها را انجام دهید. به طور کلی طبق تحقیقات به عمل آمده نیاز است تا از هر نوزاد تا ۶ ماهگی یک الی دو بار تست شنوایی گرفته بشود.

زمانی که سلامت گوش‌های نوزاد تا شش ماهگی تایید شد، به صورت معمول نیازی نیست که تا ۱۸ سالگی تست‌های شنوایی از فرد گرفته بشود. اما در صورت بروز بیماری‌های مختلف مربوط به گوش، افراد زیر ۱۸ سال نیز به تست نیاز خواهند داشت.

بعد از ۱۸ سالگی تا ۴۵ سالگی پیشنهاد می‌شود که به طور میانگین هر ۵ سال یکبار فرد تست دهد تا از سلامت گوش‌هایش اطمینان کافی پیدا کند. باید توجه داشته باشید که برخی بیماری‌های گوش ممکن است تا ماه‌ها و سال‌ها بروز پیدا نکنند و در صورت عدم تشخیص، در آینده‌ای نزدیک برای فرد مشکل‌ساز شوند.

همچنین نیاز است تا فرد از ۴۵ تا ۶۰ سالگی میانگین هر سه سال یکبار تست شنوایی سنجی بدهد و بعد از ۶۰ سالگی این بازه زمانی شش ماه یکبار برای چکاپ در نظر گرفته می‌شود. با افزایش سن افراد به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های گوش مبتلا می‌شوند و به همین واسطه چکاپ سالانه و ماهانه می‌تواند باعث حفظ سلامت افراد شود و روند پیشرفت برخی بیماری‌ها را کاهش دهد.

بررسی انواع تست شنوایی 

در ادامه انواع تست‌های شنوایی که در مرکز شنوایی در ظفر ارائه می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • تست اتو آکوستیک یا OAE 

تست شنوایی اتو آکوستیک برای بررسی وضعیت حلزونی گوش نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. حلزونی در بخش درونی گوش قرار دارد و وظیفه آن تنظیم شنوایی فرد است. برای انجام این تست ابتدا دستگاه بر روی گوش‌های فرد قرار می‌گیرد و صدا‌های ضعیف از آن تولید می‌شود. این صدا‌ها به حلزونی می‌رسند و در نهایت اطلاعات حاصله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در تست شنوایی اتو آکوستیک نیازی به دریافت پاسخ و علامت از بیمار نیست. در واقع تمام اطلاعات حاصل از دریافت صوت‌های مختلف توسط حلزونی گوش با دستگاه مخصوص بررسی خواهند شد. این تست معمولا برای تایید سلامت شنوایی نوزادان انجام می‌شود.

  • تست شنوایی سنجی پاسخ ساقه مغز یا ABR 

این تست شنوایی برای نوزادان و افراد بالغ به منظور بررسی شدت و میزان واکنش مغز به اصوات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با انجام این تست مشکلات شنوایی و عصبی فرد که مربوط به گوش هستند تشخیص داده می‌شوند. تست ABR نیز بر روی نوزاد انجام می‌شود تا بدون نیاز به دریافت پاسخ صرفاً با بررسی ساقه مغز فرد و نحوه واکنش بدن به اصوات، اطلاعاتی حاصل می‌شود.

برای انجام این تست از الکترود‌های مخصوص استفاده می‌شود. این الکترود‌ها بر روی پیشانی فرد قرار می‌گیرند و همچنین یک ایرفون کوچک نیز بر روی گوش نوزاد قرار خواهد گرفت. سپس اصوات ریز با تن پایین از طریق دستگاه به گوش منتقل می‌شوند و الکترود‌های حساس به عنوان یک سنسور نوع و میزان واکنش مغز به این اصوات را ثبت می‌کنند.

مدت زمان انجام این تست حدود یک الی دو ساعت است. توجه داشته باشید که این تست شنوایی عوارضی را به همراه ندارد و سلامت نوزاد شما را به خطر نمی‌اندازد. برای انجام این تست به صورت تخصصی می‌توانید با کلینیک شنوایی سنجی در ظفر تماس حاصل فرمایید.

  • تست شنوایی VNG

این تست برای رصد وضعیت و تشخیص بیماری‌های گوش داخلی کاربرد دارد. معمولا افرادی که با مشکلات شنوایی و سرگیجه مواجه هستند، باید از این تست استفاده کنند. در این تست یک عینک مخصوص بر روی صورت فرد قرار داده می‌شود و با بررسی وضعیت سر در حالت‌های مختلف متخصص متوجه می‌شود که فرد چه مشکلاتی دارد و عوامل اصلی سرگیجه و کم شنوایی شناسایی می‌شوند.

  • تست شنوایی تمپانومتری 

در این تست به واسطه تحریک استخوان‌های ریز موجود و پرده گوش یا همان پرده صماخ، وضعیت گوش داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این تست وجود چرک و فشار و همچنین تومور در گوش تشخیص داده می‌شود. همچنین در صورت آسیب دیدن پرده گوش به واسطه وارد شدن ضربه و فشار نیز این تست انجام خواهد شد.

دریافت خدمات تست شنوایی در ظفر

در صورت تمایل به دریافت انواع خدمات تست شنوایی در ظفر با کلینیک سمعک برتر تماس حاصل فرمایید. ما در این مرکز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و دستگاه‌های پیشرفته در کنار استفاده از کادری مجرب و متخصص بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین بهره‌مندی از مشاوره درمانی می‌توانید فرم درخواست مشاوره را پر کرده یا به صورت مستقیم با کلینیک شنوایی سنجی در ظفر تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید