خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

شنوایی سنجی در پاسداران

شنوایی سنجی در پاسداران

یکی از مشکلاتی که در افراد به خصوص در سن بالا اتفاق می‌افتد، کم شنوایی است. کم شنوایی دلایل متعددی دارد و توصیه می‌شود تا قبل از اینکه کم شنوایی شما تشدید شود و سلامت شنواییتان را در معرض خطر قرار دهد، هرچه سریعتر به یک مرکز شنوایی سنجی مراجعه نمایید.

اگر ساکن محدوده پاسداران یا شمال تهران هستید، شناخت یک کلینیک شنوایی سنجی با کادر درمان متبحر می‌تواند به شما کمک کند تا روند درمان خود را هرچه سریع‌تر آغاز کنید. کلینیک سمعک برتر یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی در منطقه پاسداران تهران است که در تمامی مراحل انجام تست‌ شنوایی سنجی و درمان همراه شما بوده و در طی کردن این مسیر به شما کمک کند.

کلینیک سمعک برتر

شنوایی سنجی چیست؟

شنوایی سنجی مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و تست‌های مرتبط به سلامت شنیدار و گوش است که در طی مراحل مختلفی انجام می‌پذیرد. توجه داشته باشید که کلیه تست‌های مرتبط و شنوایی سنجی باید در مراکز درمانی معتبر و توسط شنوایی سنج یا ادیولوژیست انجام شود.

ادیولوژیست‌ها متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند که در هنگام رویارویی با اختلالات شنوایی و تعادل، به کمک افراد آمده و خدمات متناسب با وضعیت بیمار ارائه می‌کنند. در این تست‌ها، تاثیرات صدا و فرکانس‌های مختلف بر فرد ارزیابی شده و در صورت نیاز، فرد کم شنوا را در جهت استفاده از دستگاه‌های شنیداری کمکی از جمله سمعک، راهنمایی می‌کنند.

خدمات شنوایی سنجی در پاسداران

یکی از اقدامات اصلی که در هنگام شنوایی سنجی انجام می‌شود، تشخیص مشکلات شنوایی و تعادل در شنیدار افراد با سنین مختلف است. مراجعه به کلینیک شنوایی سنجی همیشه به استفاده از سمعک و دستگاه‌های کمک شنیداری منجر نشده و اگر در زمان مناسب به پزشک مراجعه شود، از طریق مراقبت و روش‌های درمانی، می‌توان از استفاده از سمعک پیشگیری کرد.

شنوایی سنجی در پاسداران، در کلینیک سمعک برتر، با تکیه بر جدیدترین و به روزترین اصول می‌تواند یکی از بهترین و موثرترین اقدامات در جهت آگاهی از وضعیت سلامت شنوایی شما باشد.

در چه صورتی به کلینیک شنوایی سنجی مراجعه کنیم؟

پذیرش نیاز به مراجعه به کلینیک شنوایی سنجی شاید یکی از سخت‌ترین مراحل درمان به خصوص در افراد مسن است. با این حال توصیه می‌شود در صورتی که در زندگی روزمره خود با هریک از این علائم رو به رو شدید، هرچه سریع‌تر به یک مرکز شنوایی سنجی تخصصی مراجعه نمایید. علائم ابتدایی و شایع کم شنوایی به شرح زیر است:

  • نیاز به افزایش صدای تلویزیون، تلفن همراه و رادیو در مقایسه با اطرافیانتان
  • مشکل در درک گفتار و شنیدار (در زمانی که یک صدای پس زمینه وجود دارد)
  • مشکل در شنیدن صداهای زیر (مخصوصا صدای خانم‌ها و کودکان)
  • شنوایی سخت در جلسات عمومی و مکان‌های عمومی
  • زنگ زدن در یک یا هر دو گوش بدون وجود عامل و صدای خارجی
  • مشکل در شنیدار صدای افرادی که به آرامی صحبت می‌کنند.
  • از افراد می‌خواهید که مجددا حرف‌هایشان را تکرار کنند.

این موارد از ابتدایی‌ترین علائم کم شنوایی محسوب می‌شوند و رویارویی با یک یا دو نشانه از موارد ذکر شده به طور قطعی نشانگر بروز کم شنوایی نیست. اما در صورتی که این علائم با مشکلات غیرقایل توضیح در حفظ تعادل و سرگیجه همراه شود، توصیه می‌شود در کوتاه‌ترین زمان به پزشک مراجعه نمایید. از جمله علائمی که در صورت مشاهده و بروز هرکدام باید به اورژانس مراجعه کنید، عبارتند از:

  • درد در نواحی قفسه سینه
  • مشکل در راه رفتن و حفظ تعادل
  • ضعف در اندام‌ها
  • تاری دید
  • کم شنوایی ناگهانی
  • سفتی شدید گردن
  • وارد شدن ضربه و آسیب به سر
  • تب بالا

کلینیک شنوایی سنجی در پاسداران تهران

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که برای اولین بار می‌خواهند نسبت به شناسایی و ویزیت شنوایی سنجی اقدام کنند، سردرگمی در زمینه انتخاب کلینیک یا مرکز شنوایی سنجی است. چرا که تخصص و تبحر افراد در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به طور مستقیم در کیفیت خدمات ارائه شده به بیمار موثر باشد.

کلینیک سمعک برتر به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های شنوایی سنجی پاسداران تهران به شمار می‌رود و شما می‌توانید بدون نگرانی، با خاطری آسوده خدمات با کیفیت در زمینه ویزیت، انجام تست‌های شنوایی سنجی و در صورت نیاز انتخاب سمعک، دریافت نمایید.

شنوایی سنجی در پاسداران

مراحل ادیولوژی در کلینیک شنوایی سنجی سمعک در پاسداران

اگر علائم ذکر شده در این مقاله را دارید یا مشکوک به کم شنوایی هستید، مراجعه به کلینیک شنوایی سنجی سمعک می‌تواند اولین مرحله از شروع پروسه درمان شما باشد. با این حال یکی از سردرگمی‌های افرادی که برای نخستین بار می‌خواهند معاینه شوند، آشنایی با مراحل شنوایی سنجی است از همین رو در ادامه به معرفی و شرح هرکدام از آنها پرداخته خواهد شد.

  1. معاینه گوش خارجی با اتوسکوپ

پیش از انجام هرگونه اقدام، بررسی گوش خارجی با اتوسکوپ توسط شنوایی سنج، می‌تواند یک روش ابتدایی و اولیه برای بررسی آسیب‌های وارد شده به گوش و تشخیص بیماری‌های گوش خارجی یا میانی به شمار برود.

به کمک اتوسکوپ می‌توان از مشکلاتی همچون عفونت یا التهاب گوش، پارگی پرده گوش و استئوما آگاهی یافت؛ و هرچه سریعتر نسبت به درمان این دسته از بیماری‌ها اقدام نمود.

  1. ارزیابی شنوایی

یکی از مراحل حساس و مهم هنگام ویزیت در کلینیک سمعک برتر و  شنوایی سنجی در پاسداران، ارزیابی شنوایی گوش است. این مرحله طولانی‌ترین و مهمترین بخش درمان است، چرا که هر واکنش بیمار ممکن است به نتیجه گیری ادیولوژیست منجر شود.

ارزیابی شنوایی فرد، بسته به عواملی همچون سن بیمار و یا میزان کم شنوایی، بستگی دارد. بنابراین ممکن است در یک فرد برای تشخیص کم شنوایی تمامی مراحل ارزیابی شنوایی انجام شود و یا در برخی افراد تنها با انجام یک یا دو تست از این مجموعه، بتوان به نتیجه نهایی دست پیدا کرد.

  • آزمون تمپانومتری، یکی از اولین مراحل ارزیابی و تست شنوایی است که در آن به بررسی وضعیت گوش میان و پرده تمپان، پرداخته خواهد شد. در این آزمون با قراردادن سری دستگاه تمپانومتر در گوش، علاوه بر اندازه‌گیری ضخامت پرده گوش و تغییرات فشار، نموداری از وضعیت سلامت گوش رسم شده که می‌تواند در تشخیص بیماری‌های گوش حائز اهمیت باشد.
  1. تست ادیومتری

این تست در دو مرحله انجام می‌شود که در هرکدام از این مراحل به بررسی بخش متفاوتی از شنوایی پرداخته می‌شود. آزمون تن خالص و ادیومتری گفتاری دو بخش اصلی در شنوایی سنجی هستند. البته در مواردی که بیمار کودک بوده، به منزله همکاری بهتر کودک و تشخیص صحیح میزان کم شنوایی می‌توان از روش‌های جایگزینی همچون ادیومتری مبتنی بر بازی، استفاده کرد.

  1. تشخیص و توصیه‌های درمانی

آزمایش‌ها و مراحل شنوایی سنجی در پاسداران تنها محدود به موارد ذکر شده نبوده و در صورتی که امکان تشخیص بیماری با روش‌های ذکر شده نباشد؛ می‌توان از روش‌های دیگری همچون تست‌  ECoG، تست VRA، تست VNG و تست ABR به منظور تشخیص دقیق‌تر استفاده شود

  1. مشاوره جهت خرید سمعک

اگر پس از انجام مراحل و تست‌های شنوایی سنجی، ادیولوژیست تشخیص استفاده از سمعک را داد، نگران نباشید. با اینکه استفاده از سمعک به خصوص در خانم‌ها و کودکان شاید خوشایند نباشد، اما استفاده نکردن از سمعک ممکن است آسیب‌های بیشتری با خود به همراه داشته باشد.  

تفاوتی ندارد که تمامی مراحل شنوایی سنجی خود را در کلینیک سمعک برتر انجام داده باشید و یا برای مشاوره و خرید سمعک به این مجموعه مراجعه نمایید. سمعک برتر یکی از معتبرترین کلینیک‌ها در ارائه خدمات شنوایی سنجی و فروش انواع محصولات کمک شنیداری محسوب می‌شود و شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های سمعک را با گارانتی محصول، از این فروشگاه تهیه نمایید.

مرکز شنوایی سنجی پاسداران در تهران

همانطور که در طول متن بارها اشاره شد، آگاهی یافتن از وضعیت شنوایی و همچنین سلامت شنیدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما مراجعه به یک کلینیک یا مرکز شنوایی سنجی باکیفیت نیز می‌تواند در تسهیل این فرایند کمک شایانی کند. کلینیک سمعک برتر به عنوان یکی از کلینیک ها و مراکز شنوایی سنجی پاسداران تهران است که در تمامی مسیر درمان همراه شماست.

شما می‌توانید کلیه خدمات مرتبط با شنوایی سنجی در کلینیک یا شنوایی در منزل را از سمعک برتر دریافت کنید. برای این کار کافیست با مرکز شنوایی سنجی سمعک برتر تماس حاصل نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید.

کلینیک سمعک برتر

سوالات متداول درباره شنوایی سنجی در پاسداران

+ خدمات قابل ارائه در مرکز شنوایی سنجی در پاسداران چه هستند؟

کلینیک سمعک برتر یکی از مراکز تخصصی در زمینه ارائه خدمات شنوایی سنجی که خدمات متعددی ارائه می‌کند. از جمله مهمترین خدمات سمعک برتر عبارتند از:

  1. انجام آزمایشات و تست‌های شنوایی سنجی
  2. مشاوره جهت خرید سمعک
  3. فروش انواع سمعک هوشمند و دیجیتال
  4. ارائه خدمات گارانتی و پس از فروش انواع سمعک

+ برترین برندهای تولیدکننده سمعک شنوایی در پاسداران، کدام است؟

با اینکه تمامی برندهای تولیدکننده سمعک از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، اما قیمت نهایی محصول و خدمات پس از فروش در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو می‌توان بهترین برندهای تولیدکننده سمعک را برندهای اتیکن، برنافن و زیمنس دانست که علاوه بر قیمت معقول، کیفیت قابل قبولی دارند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید