خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

مرکز خرید سمعک برای نوزاد

مرکز خرید سمعک برای نوزاد

وقتی یک نوزاد با اختلال در شنوایی متولد می‌شود، تشخیص زودهنگام و صحیح میزان کم‌شنوایی و تجویز سمعک، برای رفع مشکل او در ارتباط با دیگران، رشد گفتار و پیشرفت تحصیلی او در آینده اهمیت زیادی دارد.

اگر کودک شما به کم‌شنوایی یا ناشنوایی مبتلاست، ممکن است با دغدغه‌های زیادی درباره درمان کم‌شنوایی، استفاده از سمعک، تربیت شنوایی و گفتار درمانی مواجه باشید. در چنین شرایطی اولین و مهمترین قدم بعد از تشخیص میزان کم‌شنوایی، تجویز سمعک و پیدا کردن بهترین مرکز خرید سمعک برای نوزاد است.

از آنجایی که سمعک نوزاد و کودک باید ایمن و کارکردن با آن برای والدین راحت باشد، لازم است مرکز خرید سمعک برای نوزاد از پزشکان و مشاوران حاذق در زمینه شنوایی نوزاد برخوردار باشد تا بتواند شما را به عنوان والدین نوزاد، به شکل صحیح و با صبر و حوصله راهنمایی نماید.

همانطور که متوجه شدید در این مطلب می‌خواهیم با شما در رابطه با مرکز خرید سمعک برای نوزاد صحبت کنیم. پس اگر کودک مبتلا به کم شنوایی دارید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره در رابطه با انواع سمعک و خرید سمعک با همکاران ما در کلینیک سمعک برتر با شماره 09125403032 - 02122909216 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک سمعک برتر

اهمیت سمعک برای نوزادان و کودکان

برخی نوزادان با ناشنوایی یا درجات مختلفی از کم‌شنوایی مادرزادی به دنیا می‌آیند و برخی دیگر هم ممکن است به علت عفونت، داروهای اتوتوکسیک، اختلالات ژنتیکی یا در قرار گرفتن در معرض صداهای بلند، مبتلا به کم شنوایی شوند.

چنانچه در رابطه با کم‎شنوایی یا میزان آن در نوزاد خود دچار نگرانی هستید، توصیه می‎شود برای تشخیص هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص اطفال یا متخصص گوش و حلق و بینی و یا شنوایی شناس اطفال مراجعه نمایید. شنوایی‌شناس اطفال، پزشکی است که در زمینه ارزیابی شنوایی، توانبخشی، تجویز سمعک و پیگیری‌های مربوط به کم‎شنوایی تخصص دارد و در صورتی که تشخیص دهد نوزاد شما برای بهبود کم شنوایی خود به سمعک نیاز دارد، برای او سمعک مخصوص نوزادان را تجویز می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم، سمعک می‌تواند در بهبود شنوایی و درک گفتار نوزادان و کودکان کم شنوا، به ویژه کودکان مبتلا به کم‌شنوایی حسی عصبی (کم شنوایی در گوش داخلی به دلیل آسیب سلول موئی یا آسیب عصب شنوایی) کمک کننده باشد.

به یاد داشته باشید که اگر شنوایی شناس، برای نوزاد شما سمعک تجویز کرد، به دلایلی که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد، نوزاد و کودک باید به طور مداوم از سمعک استفاده نماید. اما چرا روی این موضوع تاکید خاص داریم؟ زیرا:

  1. از بدو تولد تا سه سالگی، مغز کودکان سریع رشد می‌کند، از این رو شنیدن صداهای محیط به طور دائمی برای رشد طبیعی و تکامل کانال های عصبی مربوط به شنوایی، گفتار و زبان در مغز بسیار مهم و حیاتی است.
  2. گوش دادن و صحبت کردن در اوایل زندگی، برای رشد و کامل شدن گفتار و زبان کودک، اهمیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید که زبان مادری را نمی‌توان مثل درس و مدرسه و در قالب دستور زبان به کودک آموزش داد. از این رو لازم است کودک توسط گفتگو و شنیدن گفتار خانواده و اطرافیان، کلمات زبان مادری را فرا بگیرد. برای کودکان کم شنوا، لازم است این یادگیری از طریق تربیت شنوایی و گفتار درمانی و همچنین تمرکز روی ورودی شنیداری کودک تکمیل شود.
  3. شنوایی پیوسته و مداوم به ویژه در سال‎های ابتدایی زندگی یک کودک، به ویژه در ارتباط بین نوزادان و خردسالان با والدین شان، باعث اعتماد کودک می‎شود و رابطه‎ای منسجم را با اعضای خانواده به وجود می‎آورد.

مورادی که گفته شد، مهمترین دلایل استفاده مداوم از سمعک برای نوزاد به ویژه در ماه‎های ابتدایی زندگی اوست. فراموش نکنید که با خرید سمعک از مرکز خرید سمعک برای نوزاد، می‎توانید شنوایی نوزاد خود را بهبود دهید. فراموش نکنید که تجویز سمعک مناسب می‌تواند دنیای متفاوتی برای روابط اجتماعی، رشد تحصیلی و توسعه ارتباطات پیش روی کودک شما قرار دهد.

خرید سمعک بهتر است یا کاشت حلزون؟

اگر شما هم یک فرزند کم شنوا داشته باشید، احتمالا در خلال بررسی‎هایی که برای بهبود شنوایی فرزند خود داشته‎اید، با این دو راهی مواجه شده‎اید که خرید سمعک بهتر است کاشت حلزون؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اکثر نوزادان و کودکان کم شنوا، برای بهبود شنوایی خود از سمعک استفاده می‎کنند و تجویز سمعک برای آنها سودمند است. با این وجود برای برخی دیگر از کودکان، کاشت حلزون، عملکرد بهتری دارد.

در این مورد لازم است که شنوایی شناس یا متخصص گوش و حلق و بینی، تشخیص دهد که کم شنوایی فرزند شما چه میزان است و بر اساس شرایطی که دارد، خرید سمعک برای او مناسب‎تر است یا کاشت حلزون. چرا که تشخیص این موضوع که برای یک کودک سمعک بهتر است یا کاشت حلزون، به طور مستقیم به نوع و میزان کم‌شنوایی و همچنین ساختار و شکل گوش او بستگی دارد.

معمولاً هنگامی که کم‌شنوایی در نوزاد تشخیص داده شد، ابتدا برای او سمعک تجویز می‌شود و سپس در صورت نیاز بعد از چند ماه برای کاشت حلزون اقدام می‌شود. اگر نوزاد شما کمتر از 6 ماه دارد، باید از سمعک استفاده نماید و اگر لازم است برای او کاشت حلزون انجام دهید، بهتر است کودک یکسالگی را به پایان رسانده باشد.

شنوایی نوزادان و کودکان کم‎شنوا باید به ‌صورت متوالی سنجیده ‌شود تا با توجه به وضعیت شنوایی کودک، سمعک مناسب برای او تجویز شود. همچنین کم‎شنوایی یک نوزاد یا کودک ممکن است یک طرفه (فقط در یک گوش) و یا دو طرفه (در هر دو گوش) باشد. درکودکان مبتلا به کم شنوایی دوطرفه باید سمعک بصورت دوطرفه تجویز شود. سمعک مورد نیاز نوزاد را می‎توانید از کلینیک سمعک برتر به عنوان مرکز خرید سمعک برای نوزاد تهیه نمایید.

مرکز خرید سمعک برای نوزاد

سمعک پشت گوشی و سمعک نامرئی برای نوزادان و کودکان

برای اکثر کودکان کم‌شنوا، بدون در نظر گرفتن میزان کم‎شنوایی یا افت شنوایی، خرید سمعک پشت گوشی (BTE) تجویز می‌شود. چرا که استفاده از این مدل سمعک با توجه به سن و شرایط کودک، راحت‌تر است. سمعک‌های پشت گوشی با اندازه کوچک انتخاب مناسبی هستند، این سمعک‌ها طوری ساخته شده‌اند تا تجویز ایمن و مناسبی برای کودکان صورت گیرد.

این مدل سمعک‌ها، با قالب پلاستیکی و نرم به ‌راحتی در گوش خارجی قرار می‌گیرند و صدا را به گوش انتقال می‌دهند. مزیت سمعک‌های پشت گوشی این است که زمانی که کودک رشد می‎کند و مجرای گوش خارجی‎اش بزرگتر می‌شود، بدون نیاز به تعویض سمعک به طور کامل، می‌توانید فقط قالب آن را عوض کنید.

خرید سمعک نامرئی برای نوزادان، توصیه نمی‌شود چرا که گذاشتن و برداشتن سمعک نامرئی برای نوزاد می‌تواند با خطراتی همراه باشد. اما سمعک نامرئی یا همان سمعک داخل گوشی را می‎توان از سنین 8 سالگی یا بیشتر برای کودکان استفاده نمود. البته در صورتی که نوع و میزان کم‌شنوایی کودک و نیز اندازه و مجرای گوش او برای استفاده از سمعک نامرئی مناسب باشد.

فرآیند تجویز سمعک و قالب گیری برای نوزادان و کودکان

تجویز سمعک برای یک نوزاد، نیاز به چند جلسه مراجعه به کلینیک دارد و موضوعی نیست که آن را در یک جلسه انجام داد. اولین اقدام برای تجویز سمعک، قالب‌گیری از مجرای گوش خارجی است که این کار در جلسه ابتدایی انجام می‌شود.

قالب‌گیری اولیه از گوش باید به ‌صورتی انجام شود که سمعک به ‌طور مناسبی روی گوش کودک قرار بگیرد. برای این کار شنوایی‌ شناس ابتدا پنبه یا فوم را در عمق مجرای گوش قرار می‌دهد، سپس مجرا و گوش خارجی را با مواد قالب‌گیری پُر می‌کند. چند دقیقه طول می‌کشد تا مواد قالب‌گیری، شکل گوش شوند. در این مدت والدین کودک می‌بایست دست‌های کنجکاو نوزاد یا کودک را نگهدارند تا در روند قالب‌گیری مشکلی پیش نیاید. دراین مرحله شنوایی شناس باید از مناسب بودن قالب‌ها اطمینان حاصل ‌کند، سپس سمعک‌ها را با توجه به نوع و میزان کم شنوایی کودک تنظیم نماید.  

هنگامی که سمعک‌ها برای اولین بار تنظیم و فعال می‎شوند، کودک با شنیدن صداهای جدید، بلافاصله واکنش نشان می‎دهد، این واکنش می‌تواند به صورت گریه یا خنده باشد. معمولاً کودکان تمایل دارند با چرخاندن سرشان به سمت والدین، عکس‌العمل فوری به صدای مادر یا پدرشان داشته باشند.

 بعد از تنظیم اولیه، صداهای آهسته باید به اندازه کافی بلند، صداهای متوسط راحت و قابل شنیدن و صداهای بلند، بلند شنیدن شوند اما آزاردهنده نباشند. این موارد توسط شنوایی شناس به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرد.

به علت این‌که کودکان در حال رشد هستند، پس از مدتی مجرای گوش رشد می‎کند و کودک به قالب جدیدی نیاز دارد. قالب‌های سمعک می‌تواند در رنگ‌های مختلف ساخته شوند. اغلب والدین برای هر گوش، رنگ متفاوتی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر و راحت‎تر، قالب گوش چپ و راست را تشخیص دهند. کودکان اغلب از انتخاب رنگ قالب لذت می‌برند. مدت زمان ساخت قالب معمولاً حدود یک تا دو روز طول می‌کشد.

در پایان این فرآیند شنوایی شناس باید زمان کافی برای آموزش والدین درباره چگونگی گذاشتن و برداشتن سمعک، اتصال و جداسازی قالب از سمعک و تفاوت بین سمعک و قالب گوش راست و چپ اختصاص دهد. در این آموزش‎ها، والدین کودک باید نحوه روشن و خاموش کردن سمعک و اینکه چطور از درست کار کردن سمعک مطمئن شوند، را یاد بگیرند. همچنین بیاموزند که چگونه و چه زمانی باید باتری سمعک را تعویض کنند.

باتری سمعک معمولاً با توجه به تکنولوژی سمعک و میزان کم‌شنوایی، بین هفت تا دوازده روز یکبار باید تعویض شود. نحوه تمیز کردن قالب و سمعک‎ها و نگهداری از سمعک نیز در همین جلسات توسط شنوایی شناس حاضر در مرکز خرید سمعک نوزاد انجام می‌شود.

بررسی عملکرد سمعک نوزدان و کودکان

مدتی طول می‎کشد تا کودک کم‎شنوا، یاد بگیرد که چگونه از صداهای دریافت شده از سمعک استفاده نماید. در این شرایط تربیت شنوایی و گفتار درمانی، به نوزاد یا کودک کمک می‌کند که از لحاظ گفتار، زبان و مهارت‌های شنوایی، مانند کودکانی که شنوایی طبیعی دارند رشد کند.

از این رو پس از خرید سمعک و اعمال آن روی گوش کودک، برای بررسی و کنترل توانایی شنوایی کودک، پیگیری‌ها و مراجعات مرتب به شنوایی‌شناس، ضروری است.

این موضوع در نوزادان که قادر به صحبت کردن نیستند، اهمیت بالاتری دارد. چراکه  ارزیابی‌های شنوایی متوالی در نوزادان برای کمک به تعیین توانایی‌های شنیداری کودک در فرکانس‌های مشخصی، لازم هست. آزمون‌های رفتاری، روشی استاندارد و کاملاً قابل اطمینان برای ارزیابی شنوایی است. شاید در ابتدا انجام این آزمون‌ها به دلیل عدم برقراری کودک با آزمون یا همکاری نکردن او، سخت باشد اما هنگامی که کودک بزرگتر می‌شود، این آزمون‌ها راحت‌تر انجام می‌شوند.

در واقع می‌توان گفت پیگیرهای بعدی، برای بررسی عملکرد و تجویز سمعک، لازم است. در خلال این مراجعات و آزمون‎ها، تنظیم سمعک تجویز شده برای نوزاد یا کودک اصلاح می‌شود تا بیشتر با نتایج آزمون‌های شنوایی تطابق داشته باشد.

از طرف دیگر مجرای گوش کودک به‌ سرعت رشد می‌کند و نشت صدا به علت کوچک بودن قالب می‌تواند باعث تولید فیدبک (سوت زدن) شود. قالب سمعک با توجه به رشد نوزاد نیز ممکن است هر سه تا چهار ماه یکبار نیاز به تعویض داشته باشد.

نکاتی در مورد نگهداری سمعک برای والدین

استفاده مداوم سمعک و نگهداشتن آن روی گوش کودکان، ممکن است گاهی مشکل باشد. به ویژه خردسالان و کودکانی که از دوره نوزادی از سمعک استفاده نکرده‌اند، ممکن است کمی سخت با سمعک ارتباط بر قرار کنند. از طرف دیگر در بخش‎های قبلی اشاره کردیم که استفاده مداوم از سمعک به ویژه در سال‌های ابتدایی، می‌تواند حائز اهمیت باشد. حال شاید با این مسال مواجه شوید که اگر کودک برای استفاده از سمعک مقاومت نشان می‌دهد و یا به طور مرتب آن را از روی گوشش برمی‎دارد، راه حل چیست؟

در پاسخ به این سوال چند راه برای حل این مساله وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • سعی کنید سمعک‎ها را زمانی که در حال انجام یک فعالیت سرگرم کننده مثل یک بازی فکری هستید و کودک تمایل کمتری به برداشتن یا خاموش کردن سمعک دارد، روی گوش او قرار دهید.
  • از هدبند نرمی که می‎تواند سمعک‎ها را روی گوش محکم (طوری که برای کودک آزار دهنده نباشد) استفاده کنید، دقت کنید که هدبند روی میکروفون‌ها را نپوشاند.
  • برای جلوگیری از افتادن و گم شدن سمعک، از گیره‎های نگهدارنده برای وصل کردن سمعک به لباس کودک استفاده نمایید.
  • زمانی را برای در آغوش گرفتن و بغل کردن کودک هنگام قرار دادن سمعک‌ها صرف کنید، به این صورت حس خوشایندی به کودک دست می‌دهد و از داشتن سمعک و شنیدن صدای آرام‌بخش شما لذت می‌برد.
  • هنگامی که کودک کنجکاو در برابر قرار دادن سمعک‌ها مقاومت می‌کند، سعی کنید با ملایمت آن‌ها را روی گوشش قرار بدهید، به‌ طوری‌که کودک بفهمد که سمعک‌ها متعلق به اوست.
  • اگر کودک شما به‌طور مرتب سمعک‌ها را از روی گوشش برمی‌دارد، ممکن است نشانه احساس ناراحتی به علت قالب نامناسب باشد. در این موارد سریعاً به شنوایی‌شناس مراجعه کنید تا قالب جدید برای کودک تهیه شود.

بررسی روزانه عملکرد سمعک

لازم است به طور روزانه سمعک کودک و نوزاد را بررسی کنید. به ویژه برای نوزادان و خردسالانی که هنوز قدرت تکلم ندارند و نمی‎توانند مشکلات خود را بیان کنند. می‎توانید با گوش دادن به سمعک صحت عملکرد آن را بررسی نمایید.

وضعیت باتری و کارکرد آن، جرم، رطوبت و پارگی تیوب را بررسی نمایید. اگر قالب رطوبت و جرم داشت، آن را از سمعک جدا کرده و با سرنگ مخصوص، رطوبت را از داخل قالب یا تیوب قالب خارج نمایید و جرم‌های روی قالب را با دستمال پاک کنید. هنگامی که قالب را کاملا خشک کردید، مجدداً به سمعک متصل کرده و روی گوش کودک قرار دهید.

به عنوان یک اصل عادت خوبی است اگر قبل از قرار دادن سمعک بر روی گوش کودک، به صدای آن گوش دهیم و بعد از اطمینان از عملکرد سمعک آن‌ها را در گوش کودک قرار دهیم. به‌ یاد داشته باشید که اگر شما نمی‌توانید صدای تقویت شده توسط سمعک را بشنوید، کودک شما نیز نمی‌تواند صدا را بشنود!

ایمن بودن سمعک برای نوزادان و کودکان

لازم است برای نوزادان و خردسالان زیر یکسال، سمعکی انتخاب کنید که قفل مخصوص درب باتری داشته باشد. این قفل باعث می‌شود کودک نتواند خودش درب باتری سمعک را باز کرده و باتری را بیرون بیاورد. علاوه بر این، کودک در این سن، تمایل دارد اشیا را درون دهان خود ببرد. به همین دلیل خرید سمعکی که قفل مخصوص درب باتری داشته باشد، ضروری است. همچنین به یاد داشته باشید که باتری سمعک را همواره دور از دسترس کودکان و خردسالان قرار دهید.

برندهای سمعک نوزادان

همانطور که اشاره کردیم، شنیدن صداهای محیط اطراف برای کودکان از همان روزها و ماه های ابتدای زندگی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در مورد نوزادان و کودکان کم شنوا، بهترین راه حل استفاده از سمعک است. اگر فرزند شما نیز با مشکل کم شنوایی رو به رو است، توصیه می‌کنیم که از همان روزهای ابتدایی تولد نسبت به این موضوع حساس باشید و اگر پزشک متخصص استفاده از سمعک را تجویز کرده است، یکی از بهترین سمعک‌ها را برای کودک خود خریداری کنید. شاید برایتان سوال باشد که بهترین سمعک کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم

برندهای مختلفی در جهان نسبت به تولید سمعک برای نوزادان و کودکان اقدام کرده‌اند. در این میان سمعک زیمنس یا همان سمعک سیگنیا، سمعک ریساند، سمعک فوناک، سمعک ویدکس، سمعک‌ اتیکن و سمعک بلتون از شناخته‎شده‎ترین کمپانی‌های حال حاضر در جهان هستند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

 یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده سمعک، کمپانی اتیکن است که یک برند جهانی محسوب می‌شود. سمعک‌های اتیکن توسط گروه دمنت ساخته می‌شود. این برند به دنبال انتقال صدای طبیعی‌تر، از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت سمعک نوزادان و کودکان استفاده می‌کند. سمعک‎های مخصوص کودکان برند اتیکن مانند Sensei جزو مدل‌های هوشمند این کمپانی هستند و با تکنولوژی جدید پردازش مغزی می‎تواند درک گفتار مناسبی را برای کودک به ارمغان آورد. در مدل‎های بالاتر این کمپانی سمعک‎های ویژه کودکان با قابلیت وایرلس دو گوشی نیز تولید می‌شوند.

 این کمپانی در سال 1878 در کشور آلمان تأسیس شده است که اولین تولیدکننده سمعک دیجیتال با دو میکروفون به حساب می‌آید. سمعک‎های ساخته شده توسط شرکت زیمنس نیز از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. از سمعک‎های مناسب کودکان در برند زیمنس می‎توان مدل سوپر پاور Nitro و پشت گوشی پاور Motion  را نام بردکه می‌توانید در سایت کلینیک سمعک برتر مشاهده نمایید.

  • سمعک فوناک

کمپانی فوناک یکی از بهترین برندهای تولید کننده سمعک کودکان در جهان است. محصولات خانواده نایدا از برند فوناک مدت‎هاست که برای کودکان و نوزادان مورد استفاده قرار می‎گیرد. سمعک Sky Q یکی دیگر از مدل‌های سمعک مخصوص کودکان است که در رنگ‎ها و طرح های شاد و متنوع برای تشویق کودکان به استفاده از سمعک تولید شده و از قابلیت‎های اتصالی بسیار کاربردی برخوردار است.

برند ویدکس در تولید محصولات رسیور داخل مجرای گوش برای کودکان، پیش قدم شده است. محصولات این کمپانی نسبت به سطح تکنولوژی که در تولید محصولات از آن استفاده شده است، دارای قیمت مناسبی هستند. سمعک‎های مخصوص کودکان برند ویدکس برای کم شنوایی‎های عمیق مدل Power 19 و FUSION  هستند. از دیگر سمعک‎های رسیور داخل گوشی تولید شده توسط برند ویدکس برای کودکان، می‌توان به مدل BABY اشاره کرد.

  • سمعک ریساند

ریساند یکی دیگر از برندهای معتبر تولید سمعک کودکان و نوزادان در کشور دانمارک است. این برند به طور ویژه برای کودکان سمعک‌های با کیفیتی تولید می‌کند. یکی از ویژگی‎های مهمی که سمعک‌های ریساند از آن برخوردارند، قابلیت ضد آب بودن سمعک است که در تمام محصولات این کمپانی به کار رفته است. این قابلیت باعث می‎شود کودک در هنگام بازی به سمعک آسیب وارد نکند. سمعک UP Smart از جمله محصولات مخصوص نوزادان و کودکان است که توسط برند ریساند تولید شده است.

  • سمعک بلتون

 این کمپانی در طراحی و تولید سمعک، قدمت زیادی دارد و محصولات آن در حوزه سلامت شنوایی، در تمام دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است. شما نیز می‌توانید متناسب با میزان شنوایی کودک و تشخیص متخصص شنوایی شناس، سمعک بلتون را از کلینیک سمعک برتر که یک مرکز خرید سمعک برای نوزادان است خریداری نمایید.

بهترین مرکز خرید سمعک برای نوزادان

مدل‌های مختلف سمعک برای کودکان کدامند؟

مدل سمعکی که پزشک برای فرزند شما تجویز می‌کند، به عوامل مختلفی از جمله محدودیت‌های فیزیکی، شرایط پزشکی، نوع و میزان کم‌شنوایی و در نظر گرفتن اولویت‎های شنوایی او بستگی دارد. در حال حاضر بر اساس نیاز کاربران، سمعک‎های متنوعی وجود دارند که برترین برندهای تولید کننده سمعک آنها را به بازار عرضه کرده‌اند به طور مداوم تکنولوژی استفاده شده در آن را نیز به طور مرتب بهبود می‌دهند.

در حال حاضر پنج مدل سمعک برای کودکان وجود دارد که در ادامه به مدل‌های مختلف سمعک برای نوزاد و کودک اشاره می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از سمعک‌های معرفی شده در زیر، با ادیولوژیست مرکز خرید سمعک نوزاد مشورت نمایید.

  • سمعک‎های درون گوشی (ITE) کودکان

این مدل سمعک‎ها بر اساس قالب گوش هر کودک ساخته می‎شوند و به همین دلیل به خوبی داخل گوش خارجی قرار بگیرند. سمعک ITE به طور کلی برای کاهش شنوایی در سطح ملایم تا عمیق استفاده می‌شود و می‌تواند به تله کویل  (telecoil)که دستگاهی برای بهبود صدا هنگام مکالمه تلفنی است، مجهز شوند.

البته اندازه سمعک‌های داخل گوشی تا حدودی کوچک است و ممکن است استفاده از سمعک را برای کودک تا حدی دشوار کند. همچنین سمعک های ITE ، ممکن است توسط موم گوش و یا مایعی که از گوش ترشح می‎شود، آسیب ببینند.

  • سمعک‌های پشت گوشی (BTE) کودکان

سمعک‌ پشت گوشی همانطور که از نامش پیداست، در پشت گوش قرار می‌گیرد. این نوع سمعک‌ها توسط یک سیم پلاستیکی به قالب گوش متصل می‌شود. این سمعک‎ها معمولاً برای کم شنوایی‌های خفیف تا شدید کاربرد دارد. استفاده از سمعک‎های پشت گوشی در مقایسه با سمعک داخل گوشی، آسان‎تر است. از مزیت‎های دیگر این مدل سمعک می‌توان به طول عمر باتری آن اشاره کرد. تکنولوژی به کار رفته در تولید سمعک‌های پشت گوشی، صدا را تا حد ممکن تقویت می‎کند، از این رو بیشترین تجویز سمعک برای کودکان از نوع سمعک های پشت گوشی است.

  • سمعک‎های درون کانالی برای کودکان

سمعک‎های درون کانالی دقیقاً درون مجرای گوش قرار می‌گیرند و دو نوع دارند:

  • سمعک درون کانالی (ITC)
  • سمعک کاملاً درون کانالی (CIC)

این مدل سمعک برای جای گیری داخل کانال گوش، برای هر کودک به صورت جداگانه و سفارشی ساخته می‌شود. سمعک‌های درون گوشی معمولاً برای کم‌شنوایی‌های خفیف تا متوسط کاربرد دارند.

اما استفاده از این نوع سمعک به خاطر ابعاد کوچکی که دارند، کمی دشوارتر از مدل های دیگر سمعک کودکان است. عمر کوتاه باتری سمعک و اینکه سمعک در معرض جرم گوش و رطوبت قرار می‎گیرد، از جمله مشکلات دیگر این نوع سمعک است.

  • سمعک‌های جیبی (Body aids) برای کودکان

سمعک‌های جیبی معمولاً برای کم شنوایی‌های شدید و برای مواردی که سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی، قابل استعمال نیستند، به کار می‌رود. این مدل سمعک‌ها به کمربند متصل می‌شوند و یا داخل جیب قرار می‌گیرند و با یک سیم به گوش فرد متصل می‌شوند. در حال حاضر این سمعک‌ها تقریبا منسوخ شده‌اند و تجویز نمی‌شوند.

بهترین سمعک برای نوزادان

بهترین سمعک برای نوزادان و کودکان به ویژه کودکانی با رده سنی پایین، می‎تواند سمعکی با رنگ شاد و متفاوت نسبت به سمعک بزرگسالان باشد. در میان سمعک‌های موجود در بازار، سمعک پشت گوشی (BTE) قطعاً هوشمندانه ترین انتخاب و بهترین سمعک برای نوزادان و کودکان است.

اشاره کردیم که رشد سریع کودکان باعث ایجاد تغییر در اندازه مجرای گوش می‌شود، همین موضوع باعث می‌شود که کودک در طول یکسال یک تا دوبار نیاز به تعویض سمعک (یا قالب) داشته باشد. از این رو خرید سمعک‎های پشت گوشی (BTE)  می‎تواند برای چند سال نیاز کودک شما را برطرف کند.

نمایندگی فروش سمعک برای نوزادان

گفتیم که سمعک یکی از مهمترین ابزارهایی است که نوزاد یا کودک کم شنوا می‌تواند برای بهبود شنوایی خود و درک گفتار و صداهای محیط، از آن کمک بگیرد. بخش زیادی از عملکرد سمعک، به کیفیت قطعات داخلی و تکنولوژی به کار رفته در طراحی و ساخت آن مربوط می‌شود. پس بهتر است سمعک نوزاد یا کودک خود را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید. بهترین مرکز برای سمعک برای نوزادان، نمایندگی فروش سمعک نوزاد است.

مرکز سمعک برتر یکی از نمایندگی‎های فروش سعک برندهای معتبر جهانی در تهران است که در این مرکز، انواع سمعک‌های برندهای انگلیسی، آلمانی، سوئیس و دانمارکی عرضه می‌شود. برای تهیه سمعک مورد نیاز خود فقط یک تماس با سمعک برتر کافیست. همکاران ما مشخصات سمعک مورد نیاز شما را دریافت و آن را در کوتاه‎ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند.

قیمت سمعک نوزادان و کودکان

به طور کلی قیمت سمعک کودکان از قیمت سمعک بزرگسالان بیشتر است. این اختلاف قیمت به دلیل این است که سمعک مخصوص نوزادان و کودکان، دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و قابلیت‌های بیشتری هستند و امکانات خاصی در آنها تعبیه شده است.

چراکه کودکان به دلیل اینکه در حال یادگیری زبان و گفتار و پیشرفت‎های تحصیلی هستند، برای درک گفتار و بهبود شنوایی خود به تکنولوژی‌های سطح بالاتری در ساخت سمعک نیاز دارند. شاید برایتان سوال باشد که قیمت سمعک کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه به عوامل تاثیرگذار روی قیمت سمعک نوزادان و کودکان اشاره می‌کنیم.

قیمت سمعک کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟

در این بخش عوامل تاثیرگذار روی قیمت سمعک نوزادان و کودکان را به شما معرفی می‌کنیم. هر یک از این عوامل می‌توانند روی کیفیت و کارایی سمعک تاثیر داشته باشند، به همین دلیل روی قیمت سمعک تاثیر دارند.

  • برند سازنده سمعک

برندهای سازنده سمعک اولین و مهمترین فاکتوری است که روی تعیین قیمت سمعک نوزادان و کودکان اثر دارد. برخی از برندها به طور اختصاصی روی تولید سمعک برای نوزادان و کودکان کم شنوا، فعالیت دارند و سمعک‎های هوشمند پشت گوشی رده بالایی برای کودکان تولید می‎کنند. همچنین بخش تحقیق و توسعه این برندها به طور دائم روی دلایل کم شنوایی و ناشنوایی نوزادان و کودکان تحقیق می‎کنند، به همین دلیل این برندها همواره در حال بهبود محصولات خود هستند و محصولات بسیار با کیفیتی را وارد بازار می‌کنند. واضح است که اختلاف کیفیت می‌تواند باعث اختلاف قیمت شود.

  • تکنولوژی ساخت سمعک کودکان

عاملی که بعد از برند تولید کننده روی قیمت سمعک کودکان تاثیرگذار است، تکنولوژی به کار رفته در طراحی و ساخت سمعک برای تقویت صدا و امکانات موجود در سمعک است. اشاره کردیم که نوزادان و کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی خود برای یادگیری، درک کلمات و گفتار به سمعک با امکانات ویژه‎ای نیاز داند. از این رو هرچقدر تکنولوژی به کار رفته در سمعک برای بهبود کم شنوایی قوی تر و پیچیده‌تر باشد، قیمت سمعک نیز بالاتر است. به عنوان مثال قیمت سمعک وایرلس برای کودکان بیشتر از سایر مدل‌ها است.

  • قابلیت اتصال به FM و وایرلس

برای کودکان کم شنوایی که کمی بزرگتر و در مرحله آموزش و یادگیری هستند، وجود سیستم وایرلس و FM در سمعک، یکی از مفیدترین و مهمترین امکانات برای سمعک به شمار می‌رود. سیستم وایرلس امکان اتصال به ریموت کنترل و میکروفن مخصوص گوینده را فراهم می‌کند که می‎تواند توسط والدین یا مربی کودک کنترل شود. قابلیت اتصال به اف ام نیز باعث می‎‌شود کودک در محیط‌‎های شلوغ همچون کلاس درس، بتواند بدون دخالت صدای مزاحم موجود در محیط، صدای معلم را به خوبی دریافت نماید. سیستم وایرلس و FM روی قیمت سمعک مخصوص کودکان تاثیرگذار است.

  • کیفیت ساخت و دوام سمعک 

کیفیت ساخت از دیگر نکاتی است که قیمت سمعک کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نوزادان و کودکان در تمام ساعات بیداری، از سمعک در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید مدل‎های باکیفیت و مقاوم‌تری را در هنگام انتخاب سمعک آنها در نظر گرفت.

  • ضد آب بودن سمعک 

ضد آب بودن سمعک، موضوع دیگری است که می‌تواند روی قمیت سمعک نوزادان و کودکان تاثیرگذار باشد. واقعیت این است که یکی از قابلیت‎هایی که بهتر است موقع خرید سمعک کودکان به آن توجه داشته باشید، پوشش ضد آب است. مقاومت سمعک کودکان در برابر رطوبت این امکان را می‎دهد که در زمان آب بازی کودک یا رطوبت رسیدن به سمعک، نگران خراب شدن آن نباشید. درجه مقاومت سمعک در مقابل رطوبت و گرد و غبار روی بدنه سمعک نوشته شده است، به این عدد IP سمعک گفته می‌شود. از بین انوع سمعک ضد آب، بهترین مدل‌ها دارای IP68 هستند که قیمت آنها کمی بالاتر است.

بهترین مرکز خرید سمعک برای نوزاد

یکی از سوالات و دغدغه‎هایی که بسیاری از والدین که برای کودک آنها سمعک تجویز شده است، با آن رو به رو هستند این است که بهترین مرکز خرید سمعک برای نوزاد کجاست و از کجا سمعک خوب بخرم؟ با توجه به تنوع سمعک‌های موجود در بازار، بهتر است از یک مرکز معتبر که سمعک و باتری سمعک اصل و اورجینال عرضه می‌کند، سمعک و باتری سمعک مورد نیاز کودک خود را به تعداد کافی تهیه نمایید.

کلینیک سمعک برتر به عنوان بهترین مرکز خرید سمعک برای نوزادان در تهران است که می‌توانید از این مرکز بدون نگرانی از اصل بودن کالاها، خرید سمعک مورد نظر خود را به راحتی انجام دهید. در این مرکز امکان خرید اینترنتی سمعک برای نوزادان و نیز امکان خرید حضوری و ارسال سمعک برای کاربران در تهران و شهرستان فراهم شده است.

کلینیک سمعک برتر

مزایای خرید سمعک برای نوزدان از سمعک برتر

به پشتوانه سال‌ها حضور موفق در حوزه فروش و پشتیبانی از انواع برندهای سمعک و لوازم شنوایی توانسته‌ایم رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماییم. مشتریان ما دلیل انتخاب سمعک برتر را موارد زیر دانسته‌اند:

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین سمعک نوزاد و کودک با توجه به نیاز مراجعه کنندگان
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در آموزش و پشتیبانی از انواع سمعک
  • ضمانت اصل بودن کالا و به روز بودن کلیه سمعک‎ها‌ و لوازم جانبی شنوایی
  • سال‎ها تجربه موفق در زمینه فروش تجهیزات شنوایی و تقویت صدا برای کودکان و بزرگسالان

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره اهمیت تجویز سمعک برای نوزادان و کودکان صحبت کردیم. اشاره کردیم که قالب گیری از گوش کودک برای تجویز سمعک چگونه انجام می‎شود و والدین برای نگهداری از سمعک به چه آموزش هایی نیاز دارند. همچنین در رابطه با تربیت شنوایی و گفتار درمانی نوزادان و کودکان کم شنوا برای شما توضیحاتی دادیم، برندهای سمعک نوزادان را به شما معرفی کردیم و درباره ویژگی‏های بهترین سمعک برای نوزادان، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داریم. همچنین درباره قیمت سمعک نوزادان و عوامل تاثیرگذار روی قیمت سمعک مخصوص نوزادان و کودکان و مرکز خرید سمعک برای نوزاد صحبت کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی را پیرامون خرید سمعک از مرکز خرید سمعک نوزادان در اختیار شما قرار داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‎توانید با شماره 09125403032 - 02122909216 با همکاران ما در مرکز سمعک برتر در ارتباط باشید.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید