خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

خرید سمعک در پاسداران

خرید سمعک در پاسداران

ممکن است خود یا عزیزانتان به مشکل کم شنوایی مبتلا باشید. این بیماری محدودیت های بسیاری را در ارتباطات اجتماعی و انجام فعالیت­های روزمره به وجود می­آورد که خوشایند نیست. راه های درمانی بسیاری برای درمان افت شنوایی ارائه شده است که یکی از بهترین و موثرترین آنها، استفاده از سمعک است.

در صورتی که قصد خرید سمعک در پاسداران را دارید، مطالعه ادامه مطالب می­تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سمعک چیست؟

سمعک ها به بیان ساده، دستگاه های الکترونیکی بسیار کوچکی هستند که انواع کم شنوایی را برطرف کرده و میزان دریافت صداهای محیط را برای کاربر افزایش می­دهند. همه سمعک ها دارای سه قطعه اصلی هستند که عبارتند از: میکروفون، یک پردازنده صدا و یک بلندگو. سمعک از میکرفون برای دریافت صدا استفاده می­کند. سپس این صدا توسط یک تراشه رایانه ای یا همان پردازشگر تقویت شده و از طریق بلندگو به گوش می­فرستد. در سمعک های هوشمند و فراهوشمند پیشرفته، امکانات و ویژگی های دیگری نیز مانند اتصال بی سیم به تلفن هوشمند و کنترل از راه دور نیز وجود دارد.

سمعک به عنوان یک دستگاه شنوایی کمکی، به حل مشکل کم شنوایی و کنترل وزوزگوش نیز بسیار کمک می­کند. این امکان وجود دارد که بیمار تمایلی به استفاده از سمعک نداشته باشد که یکی از دلایل این است که عموم مردم، استفاده وی از سمعک را مشاهده نکنند. با پیشرفت تکنولوژی در حوزه شنوایی، سمعک هایی به بازار معرفی شده­اند که اندازه بسیار کوچکی داشته و اصطلاحاً نامرئی هستند. این دسته از سمعک ها کاملاً در مجرای گوش قرار گرفته و به سختی دیده می­شوند. سمعک های نامرئی نگرانی افراد را بابت از بین رفتن زیبایی ظاهری برطرف کرده است.

انواع مختلفی از سمعک به بازار عرضه شده­اند. مدل های پشت گوشی، رسیور داخل مجرا، داخل گوشی و نامرئی، مدل های مختلف سمعک هستند که متناسب با نوع و درجه کم شنوایی، سن و سبک زندگی استفاده می­شوند.  

کلینیک سمعک برتر

سمعک چه کمکی به حل مشکل کم شنوایی می­کند؟

سمعک به افراد کم شنوا کمک می­کند که بهتر بشنوند. شایان ذکر است که سمعک شنوایی طبیعی بیمار را بازنمی­گرداند اما باعث می­شود صداها بلندتر و واضح تر به نظر برسند و فرد از اثرات مخرب کم شنوایی در امان باشد.

اجزای تشکیل دهنده سمعک شامل یک میکروفون، پردازشگر، تقویت کننده، باتری و رسیور است. میکروفون در بخش خارجی سمعک قرار داشته که صداها را از محیط بیرونی دریافت کرده و آن ها را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می­کند. تقویت کننده سمعک، سیگنال های دیجیتالی را دریافت کرده و آنها را تقویت می­کند. پردازشگر یک تراشه کامپیوتری است که سیگنال های دیجیتالی را پردازش می­کند. این قطعه کمک می­کند تا سمعک متناسب با نیاز های شنوایی کاربر شخصی سازی شود. رسیور نیز سیگنال های دیجیتالی پردازش شده را به امواج شنیداری تبدیل کرده و به گوش های فرد می­رساند.

به طور کلی سمعک کمک می­کند که افراد کم شنوا مشارکت بیشتری در فعالیت های اجتماعی و گروه های دوستانه داشته باشند. استفاده نکردن از سمعک باعث می­شود، فرد از جامعه فاصله گرفته و به مرور زمان به افسردگی دچار شود.

انواع مدل و سبک سمعک

  • سمعک پشت گوشی(BTE)

سمعک BTE که اصطلاحاً به آن سمعک پشت گوشی نیز گفته می­شود در پشت یا بالای لاله گوش بیمار قرار گرفته و صداهای دریافتی را از طریق یک لوله به داخل کانال گوش می­رساند. سمعک های پشت گوشی در رنگ و طراحی های مختلفی به بازار عرضه شده­اند. باتری سمعک های پشت گوشی به طور معمول هر 3 تا 10 روز یکبار باید تعویض شود؛ البته با پیشرفت تکنولوژی در حوزه محصولات شنوایی، سمعک های BTE قابل شارژی به بازار عرضه شده­اند که کاربر را از تعویض مرتب باتری بی نیاز می­کنند.

  • سمعک گیرنده در گوش(RITE)

در این مدل، به جای اینکه بلندگو در بدنه اصلی سمعک قرار داشته باشد، توسط یک سیم در داخل مجرای گوش قرار می­گیرد. در سبک RITE، بلندگوی سمعک توسط یک سیم در مجرای گوش قرار داشته و میکروفون و پردازنده آن نیز در یک قاب کوچک در پشت گوش قرار می­گیرند.

کیفیت صدای این مدل از سمعک بسیار بالا بوده که دلیل آن وجود بلندگو آن در داخل مجرای گوش است. سبک RITE توسط اکثر برند های معتبر دنیا تولید می­شود. سمعک هایی که در این سبک تولید می­شوند دارای باتری های قابل شارژ هستند و از امکاناتی مانند اتصال بلوتوثی و کنترل از راه دور نیز بهره می­برند. شایان ذکر است که این دسته از سمعک ها یک نکته منفی دارند. به دلیل اینکه بلندگو سمعک های RITE در داخل گوش قرار دارند، در معرض جرم و موم گوش بوده که ممکن است بر عملکرد آن تاثیر بگذارند.

  • سمعک داخل گوش(ITE)

سمعک ITE یکی از انواع سمعک های داخلی گوشی محسوب می­شود که در رنگ های مختلفی متناسب با هر پوست و مویی قابل تهیه هستند. این مدل سمعک در ابتدا توسط شنوایی شناس قالبگیری شده و متناسب با اندازه کانال گوش بیمار ارائه می­شود. برخی از سمعک های ITE در نزدیکی لاله گوش هستند در حالی که برخی دیگر در عمق مجرای گوش قرار می­گیرند.

  • سمعک داخل کانال (ITC)

به طور کلی سمعک های ITC در قسمت پایینی گودی گوش خارجی قرار می­گیرند که در نتیجه، استفاده برای فرد کم شنوا آسان تر خواهد بود. اندازه این مدل از سمعک ها کمی بزرگتر از سایر مدل های داخل گوشی است؛ بنابراین عمر باتری آنها نیز بیشتر خواهد بود.

سمعک های ITC با توجه به اندازه ای که دارند می­توانند طیف گسترده تری از کم شنوایی ها را پوشش دهند. اندازه آنها باعث شده بتوانند از فناوری هایی مانند میکروفون جهت دار نیز در آنها به کار برد. همچنین کنترل ولوم دستی نیز توسط برخی برندها برای آنها قرار داده شده است. این دسته از سمعک ها نیز یک نکته منفی دارند و آن در تماس مستقیم با رطوبت و جرم گوش می­باشد.

  • سمعک های کاملاً داخل کانال(IIC)

سمعک های IIC که به آنها نامرئی نیز گفته می­شود، کوچکترین نوع سمعک هستند که در بازار یافت می­شوند. همانطور که از اسم این مدل از سمعک ها نیز پیدا است، کاملاً داخل کانال قرار داشته و عملاً دیده نمی­شوند. محل قرارگیری سمعک IIC  در عمق مجرای گوش بوده و برای اینکه آن را بیرون بکشید، لازم است از نخ بسیار باریک آن کمک بگیرید.

سمعک های نامرئی رسیور بسیار کوچکی دارند؛ در نتیجه این دسته از سمعک ها برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط مناسب هستند و کم شنوایی های شدید تا عمیق را پوشش نمی­دهند. از مزایای سمعک های نامرئی می­توانیم به صدای بسیار واضح و شفاف آنها اشاره کنیم. سمعک های نامرئی در تماس مستقیم با جرم گوش هستند که این نکته چندان خوشایند نیست.

خرید سمعک در پاسداران تهران

بهتر است برای خرید سمعک به مراکز شنوایی باسابقه و کلینیک های تخصصی سمعک معتبر مراجعه نمایید. قبل از خرید سمعک در پاسداران بهتر است آزمایشات شنوایی انجام دهید تا درجه و نوع کم شنوایی شما مشخص شود. پس از این مرحله، شنوایی شناس نتایج آزمایشات را بررسی کرده و متناسب با آنها وهمچنین شرایط کار و زندگی شما، سمعک مناسبی برایتان تجویز خواهد کرد.

پس از تجویز و انتخاب سمعک مناسب، نوبت به تنظیم آن می­رسد. تنظیم سمعک بهتر است با جدیدترین دستگاه ها و با دقت کافی صورت گیرد. تنظیم نادرست باعث می­شود سمعک شما قابلیت لازم را نداشته و شرایط را بدتر کند و باعث شود وقت و هزینه شما نتیجه ای نداشته باشد. بنابراین مرحله تنظیم، پس از خرید سمعک در پاسداران از اهمیت خاصی برخوردار است. در آخر از شنوایی شناس خود، نکاتی را جهت استفاده بهتر از سمعک دریافت کنید. همچنین از گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک خریداری شده نیز اطلاع یابید.

قیمت سمعک در پاسداران تهران

قیمت سمعک همیشه یکی از سوالاتی است که توسط اغلب خریداران مورد پرسش قرار می­گیرد. سمعک یک قطعه پزشکی پیشرفته است که از کشورهای مختلف از جمله آمریکا و اروپا وارد می­شود. با توجه به نوسانات ارز در سال های اخیر، این موضوع با چالش هایی روبرو شده است. همین مورد باعث شده قیمت سمعک ها چندان ثابت نبوده و دوره ای تغییر یابد. برای اطلاع از آخرین قیمت سمعک ها، با کلینیک خود تماس بگیرید.

خرید سمعک در پاسداران

ممکن است شما نیز این دغدغه را داشته باشید که سمعک مناسبی را از یک مرکز شنوایی معتبر تهیه کنید. کلینیک سمعک برتر با 24 سال سابقه، یکی از بهترین کلینیک های تخصصی سمعک در تهران است که خدمات باکیفیتی را ارائه می­کند. سمعک برتر نمایندگی فروش انواع سمعک اصلی برند های مختلف است. در نتیجه در صورتی که قصد خرید سمعک در پاسداران را دارید می­توانید به این کلینیک مراجعه کنید.

انجام آزمایشات شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان و همچنین تجویز و تنظیم انواع سمعک، از دیگر خدمات کلینیک سمعک برتر است. همچنین در این مرکز انواع تعمیرات تخصصی سمعک نیز صورت می­گیرد. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر می­توانید با کارشناسان سمعک برتر تماس بگیرید.

کلینیک سمعک برتر

جمع بندی

استفاده از سمعک یکی از مطمئن ترین و موثرترین راه ها برای درمان انواع کم شنوایی است. برای خرید سمعک مناسب بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید تا از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی بهره مند شوید. برای خرید سمعک در پاسداران می­توانید به کلینیک سمعک برتر مراجعه کنید. این مرکز با 24 سال سابقه، خدمات شنوایی باکیفیتی را به مراجعین ارائه می­کند.

سوالات متداول درباره خرید سمعک در پاسداران

قیمت سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

سطح تکنولوژی، شکل و ظاهر، برند تولید کننده، سال ساخت و امکانات موجود در آن، از جمله مواردی هستند که بر قیمت سمعک تاثیرگذارند.

آیا خرید اینترنتی سمعک خوب است؟

قبل ازخرید سمعک لازم است آزمایشات شنوایی انجام گیرد. همچنین برای استفاده از سمعک نیاز است تنظیم دقیق انجام شود که این موارد در خرید اینترنتی سمعک وجود ندارد.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید