خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

خرید سمعک در دولت تهران

خرید سمعک دولتی

سمعک­ ها از مهم­ترین ابزار بخش شنوایی‌سنجی هستند که با تکنولوژی­ های پیشرفته ساخته می‌شوند. این وسیله پزشکی که برای تقویت شنوایی برای افراد کم ­شنوا کاربرد دارد در نمونه­ های مختلفی طراحی می‌شود.

هزینه خرید سمعک دولتی

بسته به مدل و نوع سمعک، قیمت آن متفاوت است. از آنجایی که معمولا سمعک­های خارجی در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ هزینه خرید و تهیه آنها به نرخ جهانی برای بسیاری از بیماران سنگین است. ازاین­رو دولت ایران؛ آنها را مطابق با ارز داخلی به فروش می‌رساند که هزینه بسیار کمتری را در برمی‌گیرد.

 طرح خرید سمعک در دولت کمک شایانی به بیماران بخش شنوایی می‌کند. چرا که بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالایی که برای فراهم کردن سمعک نیاز دارند؛ از تهیه آن و روند درمان خود منصرف می‌شوند. به همین علت اکثر بیماران در زمان مراجعه به کلینیک­های شنوایی­ سنجی، به دنبال شرایط و نحوه خرید سمعک دولتی هستند تا بتوانند با هزینه کمتری آن را تهیه کنند. 

اهمیت استفاده از سمعک

یکی از حواس پنج‌گانه که سبب برقراری ما با محیط اطرافمان می‌شود؛ حس شنوایی است. آسیب رسیدن به این حس، می‌تواند تغییرات زیادی بر زندگی فرد بگذارد و اگر در سنین کودکی رخ دهد؛ در مهارت­های یادگیری و شناختی وی اختلال ایجاد می‌کند. برای همین نوزادان مرتب تحت‌نظر پزشک، تست شنوایی­ سنجی می‌دهند یا مورد معاینه قرار می‌گیرند.

معمولا بسیاری از آسیب­هایی که به بخش شنوایی وارد می‌شوند؛ با دارو یا انجام عمل جراحی قابل درمان نیستند. به همین علت با استفاده از سمعک، افراد کم­ شنوا می‌توانند حس شنوایی خود را بهبود بخشند. خرید سمعک دولتی نیز با کاهش قیمت این ابزار مهم شنوایی، شرایط را برای بیماران بهبود بخشیده است.

در صورتی که افراد نتوانند از سمعک استفاده کنند؛ ممکن است دچار اختلال در عملکرد شناختی، اختلال در گفتار، افزایش انزوا، اضطراب و افسردگی شوند. همچنین کم ­شنوایی به‌مرور به بخش حافظه آسیب می‌رساند و حافظه شخص را کاهش می‌دهد. درمان شنوایی به کمک سمعک می‌تواند زندگی شادتر و سالم‌تری برای شخص فراهم آورد و او را در طی کردن روند زندگی همانند دیگر افراد یاری نماید.

قیمت انواع سمعک

سمعک­ها معمولا برای اصلاح کاهش شنوایی، تشدید و افزایش کیفیت صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع سمعک فرکانس­های بیشتر و مفیدتری را به گوش منتقل کرده و کمک می‌کند تا فرد شنوایی نسبتا عادی داشته باشید. سمعک­ ها از نظر شکل ظاهری در دسته ­های مختلفی تقسیم­ بندی می‌شوند که قیمت هر یک از آنها با توجه به تکنولوژی ساخت آن بستگی دارد. روند خرید سمعک دولتی نیز تمامی نمونه­ های سمعک را با بهترین برندها پوشش می‌دهد. به‌طوری‌که بیماران می‌توانند با ارز دولتی باکیفیت­ ترین سمعک­ها را تهیه کنند.

سمعک­های پشت گوشی، داخل گوشی، قابل کاشت یا ایمپلنت، لنزی، آنالوگ و دیجیتال از انواع این ابزار بهبود شنوایی هستند که هر یک ویژگی­های منحصربه ­فردی ارائه می‌دهند. برای مثال سمعک­های دیجیتال، برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در سنین کودکی به مشکل کم­ شنوایی دچار شده­اند. چرا که استفاده از این نمونه سمعک، صدای دریافتی را متناسب با گوش بیمار تغییر می‌دهد و بر شدت صداهای ظریف نیز متمرکز است.

تفاوت خرید سمعک دولتی با آزاد چیست؟

قیمت سمعک در تهیه آن توسط بیماران نقش بسیار مهمی دارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 5 نفر، 4 نفر آنها به علت قیمت بالای این ابزار حرفه­ای برای شنوایی بهتر، آن را تهیه نمی‌کنند. از این رو دولت برای رفع این مشکل، تمهیداتی را فراهم آورده است.

 خرید سمعک دولتی با توجه به اینکه با نرخ داخلی محاسبه می‌شود؛ کاهش قیمت فاحشی با نمونه آن در بازار آزاد دارد. به طوری که برخی از افراد که می‌خواهند سمعک خود را از طریق دوستان خود در خارج از کشور تهیه کنند؛ پشیمان می‌شوند. چرا که قیمت سمعک، حدود 2 الی 3 برابر برآورد می‌شود. سمعک­ هایی که امروزه در کلینیک و مراکز معتبر با نام سمعک دولتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد؛ با ارز دولتی وارد می‌شود. به همین علت قیمت آن سالانه تغییر چندانی نمی‌کند.

چه مدل سمعک‌هایی با ارز دولتی وارد می‌شوند؟

سمعک از مهم‌ترین ابزار پزشکی وارداتی محسوب می‌شود. انواع سمعک­هایی که توسط دولت فراهم می­شوند از 4 کشور دانمارک، آلمان، آمریکا و سوئیس هستند که کیفیت مناسبی دارند. افراد می‌توانند زمان خرید سمعک در دولت، با توجه به تجویز پزشک معالج خود، از سمعک­های مجهز به به‌روزترین تکنولوژی­های دنیا، همچون سمعک­های هوشمند یا دیجیتال پیشرفته بهره­ مند شوند. در ادامه به برندهای معتبر سمعک­های وارداتی از کشورهای مختلف اشاره شده است.

  • آلمان: زیمنس، هانساتون، رکستون، A&M
  • دانمارک: اتیکن، ویدکس، اینترتون، ریساند
  • سوئیس: برنافن، فوناک
  • آمریکا: بلتون، استورکی

این برندها از چهار کشور نام‌برده‌شده با ارز دولتی وارد می‌شوند و در اختیار مصرف­کنندگان با قیمت و کیفیت مناسب قرار می‌گیرند.

رابطه دلار با قیمت سمعک چگونه پیش بینی می‌شود؟

معمولا قیمت بسیاری از کالاها همچون کالاهای پزشکی تحت تاثیر تغییرات دلار قرار دارند. به طوری که با گران‌تر شدن دلار، شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها در داخل کشور هستیم. آنچه به عنوان تجربه یاد می‌شود، این است که در کمتر مواقعی با کاهش دلار، قیمت کالاها نیز کاهش پیدا می‌کند و در بسیاری از مواقع کاری محال است.

از آنجایی که برای خرید سمعک دولتی، ارز داخلی اختصاص داده می‌شود؛ با بالا و پایین رفتن دلار و ارزهای جهانی، قیمت سمعک تغییر چندانی نمی‌کند؛ اما قیمت باتری و لوازم جانبی سمعک در چند سال اخیر روند افزایشی داشته است.

شرایط و نحوه خرید سمعک دولتی چگونه است؟

برای اینکه افراد بتوانند سمعک دولتی تهیه کنند؛ نیازمند ارائه مدارکی هستند تا واجد شرایط دریافت سمعک باشند. بنابراین اگر قصد تهیه و خرید سمعک دولتی را دارید یا آن را به صورت آزاد تهیه کرده و به دنبال دریافت هزینه آن از بیمه هستید؛ باید با فراهم کردن مدارک زیر، به واحدهای مربوطه مراجعه کنید.

  • تست شنوایی­ سنجی تایید شده توسط پزشک متخصص
  • ارائه نتیجه تست شنوایی
  • دریافت گواهی از پزشک متخصص گوش، حلق و بینی
  • داشتن فاکتور معتبر خرید سمعک
  • نسخه پزشک متخصص شنوایی در دفترچه بیمه درمانی به همراه مهر و امضا، تاریخ و کارت گارانتی و فاکتور معتبر سمعک
  • داشتن گارانتی بین­ المللی سمعک

عملکرد بیمه در بهبود قیمت سمعک

امروزه استفاده از بیمه ­های درمانی در اغلب اوقات به افراد کمک می‌کند تا بخشی از هزینه­ های درمان را با پرذاخت بیمه از سوی آنها کاهش دهند. بیمه سمعک نیز در این دسته قرار دارد و به افرادی که دچار کم­ شنوایی هستند؛ کمک می‌کند تا بتوانند با خرید سمعک دولتی، هزینه خود را کاهش دهند و آن را از بیمه دریافت کنند.

در واقع. بیمه سمعک به افرادی که تحت پوشش بیمه­ های دولتی یا خصوصی هستند بر اساس دستورالعمل­های خاص، بخشی از هزینه تهیه سمعک را بازمی‌گرداند. البته برای بهره­مندی از بیمه سمعک، افراد باید تمامی مدارک لازم را به دفاتر بیمه موردنظر تحویل دهند.

تعرفه بیمه ­های خصوصی و دولتی خرید سمعک

تمامی بخش­های خصوصی یا دولتی که مربوط به بیمه هستند، در یک بازه زمانی به مدت هر پنج یا ده سال، تنها یک بار به پرداخت بخشی از هزینه­ های تهیه سمعک اقدام می‌کنند. به همین علت شما می‌توانید بهترین سمعک را با توجه به نیاز خود، با کمک بیمه سمعک با پرداخت هزینه کمتر تهیه کنید.

سمعک یکی از مهم­ترین کالاهای پزشکی است. تعرفه بیمه ­های مختلف برای تهیه این ابزار حرفه­ای متفاوت و حتی در برخی موارد به نوع و مدل آن بستگی دارد. اینکه بیمه­ ها چه بخشی از هزینه­ های خرید سمعک دولتی را پوشش می‌دهند؛ به نوع قرارداد دفاتر بیمه و قیمت سمعک وابسته است.

 به‌عنوان مثال برخی بیمه­ ها برای کمک هزینه، سقف مشخصی را در نظر می‌گیرند؛ اگر قیمت سمعک انتخابی شما زیر این محدوده معین شده باشد؛ به احتمال زیاد بیمه تمام هزینه خرید سمعک را به کاربران خود پرداخت می‌کند. در صورتی که قیمت سمعک بیش از حد مشخص شده باشد، معمولا افراد می‌توانند همان حداکثر مبلغ تعیین شده را برای کمک خرید سمعک از بیمه دریافت کنند.

نکات مهم در هنگام خرید سمعک

تهیه سمعک باید طبق نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. برخی از سمعک­ها که بسیار پیشرفته هستند؛ در صورتی که با گوش شما ناسازگار باشند؛ به آن آسیب می‌رسانند. ازاین­رو نوع سمعک انتخابی باید توسط پزشک انجام شود.

سمعک­ها در مدل­های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند؛ برخی از آنها پشت گوش قرار می‌گیرند و برخی از آنها با جای­گیری در داخل گوش، اصلا دیده نمی‌شوند.

همچنین در زمان خرید سمعک دولتی، به برند آن نیز توجه کنید. سمعکی مناسب است که از استاندارهای ظاهری و کیفیت صدا برخوردار باشد. توجه به این نکات شما را در خریدی بهتر کمک خواهد کرد.

کاهش هزینه با خرید سمعک دولتی

سمعک از کالاهای مهم پزشکی است که برای بهبود حس شنوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی ه شخص دچار کم­ شنوایی باشد؛ در فرایندهای شناختی، گفتار، حافظه و روابط اجتماعی خود به مشکل برمی‌خورد. ازاین­رو استفاده از سمعک برای این افراد بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به دلیل قیمت بالای سمعک در بازار آزاد، حدود 12 الی 13 درصد از کسانی که از کم ­شنوایی رنج می‌برند؛ نمی‌توانند سمعک موردنیاز خود را تهیه کنند. به همین دلیل طرح خرید سمعک دولتی، تمهیداتی را برای تهیه این کالا با هزینه کمتر برای افراد فراهم می­آورد. همچنین بیماران می‌توانند بخشی از هزینه کمک خرید سمعک را از بیمه ­های مربوطه دریافت نمایند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید