خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، بالاتر از مترو شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، انتهای کوچه مرشدی، پلاک ۱۷ واحد ۱

021-22909216

سمعک خوب از کجا بخرم؟

سمعک خوب از کجا بخرم؟

اگر به تازگی با مشکل سنگینی گوش یا اختلال در بخش شنوایی مواجه شده باشید، احتمالاً به پزشک شنوایی شناس مراجعه نموده‌اید و پزشک بر اساس نوع کم‌شنوایی شما برایتان سمعک تجویز کرده است و حالا شما با این سوال مواجه هستید که سمعک خوب از کجا بخرم؟

در این صورت می‌بایست شما را به خواندن این مقاله دعوت کنم تا بدانید چه سمعکی برای شما مناسب است و چه معیارهایی را برای خرید سمعک باید در نظر بگیرید و در نهایت سمعک مورد نیاز خود را از کجا بخرید.

 پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. البته اگر به مشورت با یک تیم حرفه‌ای نیاز داشته باشید نیز می‌توانید همین حالا با کلینیک سمعک برتر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک سمعک برتر

از کجا سمعک مناسب تهیه کنم؟

بروز اختلال و آسیب‎دیدگی در حس شنوایی می‌تواند تغییرات زیادی را در زندگی یک فرد ایجاد نماید. به ویژه اگر این آسیب در سنین کم و دوران کودکی به وجود بیاید، مشکلات یادگیری و  شناختی را هم به دنبال خواهد داشت. هرچند برخی از آسیب‎ها، قابل جبران نیستند و با دارو یا عمل جراحی اصلاح نمی‌شوند، اما خبر خوب این است که در بسیاری از موارد با استفاده از سمعک خوب می‌توان افت شنوایی را جبران نمود.

اما نکته قابل توجه این است که سمعک مناسب و به موقع تهیه شود. چرا اگر سمعک مناسب نباشد نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه ممکن است شدت آسیب دیدگی و اختلال گوش شما را بیشتر نماید. همچنین اگر  به موقع برای سنجش شنوایی و خرید سمعک مراجعه نکنید، ممکن است کم شنوایی شما پیشرفت کند و شدت آن بیشتر شود.

شاید برایتان سوال باشد که آیا برای خرید سمعک باید به کلینیک مراجعه کنید و پزشک برای شما سمعک تجویز کند و یا خودتان می‌توانید سمعک را انتخاب و خریداری نمایید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، برای تهیه سمعک باید به کلینیک شنوایی سنجی معتبر مراجعه نمایید، در این مراکز شنوایی شما توسط متخصص شنوایی با استفاده از ابزارها و تست‌های مختلف مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با شرایط و سبک زندگی شما، بهترین سمعک برایتان تجویز می‎شود. 

به یاد داشته باشید که وقتی به کلینیک مراجعه می‌کنید، شنوایی شناس تلاش می‌کند تا بر اساس میزان کم‌شنوایی، عادت‌ها و سبک زندگی شما، یک سمعک با دستورالعمل های لازم را در اختیارتان قرار دهد. این سمعک به همراه نکاتی که پزشک به شما آموزش می‌دهد، کمک می‌کند دستگاهی که دریافت می‌کنید، دقیقاً همان چیزی باشد که برای بهتر شنیدن به آن نیاز دارید!

کلینیک شنوایی سنجی سمعک برتر واقع در شهر تهران، یکی از معتبرترین و مجهزترین مراکز برای انجام تست شنوایی و تجویز انواع سمعک و لوازم جانبی آن است. در این کلینیک کلیه تست های مربوط به شنوایی سنجی و تجویز سمعک و مشاوه خرید سمعک توسط بهترین متخصصین  شنوایی صورت می‌گیرد.

در انتخاب یک سمعک خوب چه عواملی را در نظر بگیریم؟

یکی از سوالاتی که معمولاً مراجعه کنندگان برای خرید سمعک از همکاران ما در کلینیک سمعک برتر می‌پرسند، این است که چه سمعکی برای من مناسب است؟ و یا اینکه در انتخاب یک سمعک خوب چه عواملی را در نظر بگیریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب یک سمعک خوب برای هر فرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه درباره این عوامل برای شما توضیحاتی می‌دهیم تا پاسخ مناسبی به این سوال شما "که برای خرید سمعک مناسب، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟" داده باشیم.

  • بررسی نتایج تست شنوایی

میزان کم‌شنوایی و یا اُفت شنوایی هر فرد، اصلی ترین عامل تعیین کننده نوع سمعکی است که باید تهیه نماید. در اغلب موارد سمعک‌های کوچکتر برای کم شنوایی های ضعیف و ملایم و سمعک‌های بزرگتر برای کم‌شنوایی‌های شدید تا عمیق تجویز می‌شوند.

همچنین شکل ادیوگرام یا هم شکل افت شنوایی به دست آمده از تست شنوایی نیز، می‌تواند بهترین مدل سمعک برای بیمار را مشخص نماید. به عنوان مثال سمعک‌های پشت گوشی کوچک با قابلیت فیتینگ باز، برای مواردی که افت شنوایی دارای شیب کم است و شنوایی در فرکانس‌های پایین هنجار است، مناسب می باشد. درحالیکه مدل‌های پشت گوشی استاندارد، برای افرادی مناسب است که در فرکانس‌های پایین نیز افت شنوایی داشته باشند.

  • سبک زندگی فرد کم شنوا

سبک زندگی شما به عنوان کاربر سمعک، یکی از عوامل مهمی است که در خرید سمعک اثرگذار است. از این رو لازم است قبل از خرید سمعک به این سوالات پاسخ دهید:

آیا زمان زیادی را در حال تماشای تلویزیون یا گوش کردن به رادیو هستید؟

آیا به ورزش های آبی مثل شنا علاقه دارید و به طور مرتب استخر می‌روید؟

آیا در طول روز زمان زیادی را در حال صحبت کردن با تلفن یا موبایل هستید؟

آیا اغلب به مراکز خرید پر سر و صدا و رستوران می‌روید؟

مواردی دیگر که باید مد نظر داشته باشید، شغل شماست. به عنوان مثال موسیقی‌دان‌ها نیاز دارند که نُت‌ها و هارمونی‌های بالا را بشنوند، درصورتی‌که افرادی که در محیط های پُر سر و صدا کار می‌کنند، نیاز به سمعکی دارند، که نویزهای اطراف را کاهش دهد.

به یاد داشته باشید که سمعک‎های پیشرفته‌تر برای افرادی طراحی شده‌اند که در محیط‌های پر سر و صدا حضور دارند. محیط‌هایی که در آنها میزان پژواک و ارتعاش صدا با هم متفاوت هستند. از طرف دیگر سمعک‌های هوشمند برای افرادی ساخته شده‎اند که ترجیح می‎دهند سمعک متناسب با شرایط مختلف به صورت خودکار تنظیم شود تا مجبور نباشند که مرتباً سمعک را به صورت روزانه و برای محیط‌های مختلف تنظیم کنند.

برای افرادی که معمولاً در خانه هستند و با صداهای زیادی سر و کار ندارند، سمعک های متوسط و میان رده مناسب هستند که قیمت ارزان‌تری هم دارند.

  • سلیقه کاربر سمعک

یکی از موضوعات مهم برای کاربران سمعک و افراد کم‌شنوا، دیده شدن یا دیده نشدن سمعک است. این موضوع برای برخی از کم شنوایان تا حدی مهم و حیاتی است که انزوا و گوشه گیری را به خرید سمعک و استفاده از آن ترجیح می‌دهند! از این رو قبل از خرید سمعک باید از خود بپرسید که آیا می‌خواهید سمعک نامرئی داشته باشید و یا اینکه دیگران سمعک شما را ببینند برایتان مهم نیست.  

موضوع بعدی این است که ترجیح می‌دهید یک سمعک هوشمند داشته باشید که بر اساس حجم صدای موجود در محیط، ولوم صدا را به صورت خودکار تنظیم نماید یا ترجیح می‌دهید خودتان به صورت دستی صدای سمعک را کم و زیاد کنید؟

اندازه و ابعاد سمعک برای شما مهم است؟ تصور میکنید که به لحاظ راحتی استفاده و نیز به لحاظ اقتصادی خرید سمعک کوچکی که مصرف باتری آن بیشتر است، منطقی تر به نظر می‌رسد یا مدل‌های بزرگتر که مصرف باتری کمتری دارند؟

  • مهارت دست برای گذاشتن سمعک

حتماً می‌دانید که سمعک‌ها در دو نوع داخل گوشی یا نامرئی و سمعک پشت گوشی در بازار موجود هستند. خرید سمعک‌های نامرئی یا داخل گوشی که اندازه کوچک و ظریفی دارند و از کوچکترین سایز باتری استفاده می‌کنند، به افرادی توصیه می‌شود که مهارت دست خوبی برای گذاشتن و برداشتن سمعک دارند.

پس اگر مهارت کافی برای انجام کارهای ظریف را ندارید، بهتر است سمعک پشت گوشی برای شما مناسب تر هستند. سالمندان و افرادی که کم شنوایی شدید دارند، کاندید استفاده از سمعک‎های پشت گوشی هستند.

  • ترجیح کاربر به استفاده از تکنولوژی سمعک

قبل از خرید سمعک این سوال را از خود بپرسید که آیا استفاده از سمعک‌های پیشرفته با تکنولوژی های به روز، برای شما آسان است؟ به عبارت دیگر آیا لازم است حتماً از جدیدترین مدل سمعک استفاده نمایید؟

پاسخ به این سوال واقعاً مهم است چراکه برخی از سمعک‌های جدید ویژگی ها و امکاناتی دارند که ممکن است بسیاری از آنها برای شما کارایی نداشته باشد. به عنوان مثال کسی که همواره در خانه است و با صدای‌های محدودی سر و کار دارد، نیازی به خرید سمعک هوشمندی که بر اساس حالت و وضعیت کاربر (نشسته، ایستاده، در حال دویدن)، صدا را به طور خودکار تنظیم می‎کند، ندارد. این موضوع در مورد لوازم جانبی سمعک نیز مطرح میشود، به طور مثال آیا شما به وسایلی مانند ریموت کنترل، رابط موبایل (استریمر)، رابط تلویزیون و… نیاز دارید؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را در خرید یک سمعک مناسب و کارآمد، یاری کند. به این صورت بودجه خود را برای خرید سمعک و لوازمی که ممکن است هیچگاه از آنها استفاده نکنید، صرف نخواهید کرد.

  • تجربه قبلی کاربر سمعک

اگر قبلاً هم از سمعک استفاده کرده اید، تجربه خود را مرور کنید، فکر کنید و ببینید که کدام یک از ویژگی‌های سمعک قبلی خود را دوست داشتید و چه ویژگی‌هایی را دوست نداشتید؟ شما دوست دارید چه ویژگی‌هایی در سمعک جدید تغییر کند؟

همچنین به این فکر کنید که آیا فقط مدل سمعک برای شما زیبا و دوست داشتنی بود یا کیفیت صدای سمعک و یا راحتی قرار گرفتن آن در گوش شما؟

برای اینکه تأثیر تمام این فاکتورها بررسی شود و سمعک دلخواه‎تان را داشته باشید، کافی است به یک کلینیک شنوایی شناسی معتبر مراجعه کنید تا شما را در روند انتخاب سمعک راهنمایی کند.

سمعک خوب از کجا بخرم؟

بهترین برند سمعک

سوال مهم دیگری که افراد موقع خرید سمعک از همکاران ما در کلینیک سمعک برتر می‌پرسند، این است که بهترین برند سمعک چیست؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار است چرا که همه برندهای بزرگ و مطرح دنیا، محصولات خوب و با کیفیتی تولید می‌کنند که در تولید آنها از تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای برای رفاه هرچه بیشتر افراد کم‌شنوا استفاده شده است.

اکثر پزشکان شنوایی شناس معتقدند کیفیت سمعک های تولید شده توسط 6 برند بزرگ، کاملاً استاندارد است و از کیفیت بالایی برخوردار است. اینکه کدام یک از برندها، بهترین برند است، به سلیقه کاربر سمعک و راحتی او، سبک زندگی و نحوه نگهداری از سمعک و عواملی از این دست بستگی دارد.

این 6 برند عبارتند از:

  • اتیکن (Oticon)
  •  ریساند (Resound)
  •  فوناک (Phonak)
  • ویدکس (Widex)
  •  سیگنیا (Signia) (نام قبلی زیمنس)
  •  استارکی (Starkey)

در سال 1904 میلادی شخصی به نام هانس دمنت (Hans Demant) برای کمک به همسرش که مبتلا به کم شنوایی بود، کمپانی سمعک اتیکن را در کشور دانمارک تاسیس نمود. سال‌ها بعد مدیریت برند اتیکن به پسر دمنت واگذار شد و در حال حاضر مالکیت این شرکت بزرگ متعلق به گروه دمنت  (Demant Group) است.

این شرکت در حوزه سلامت شنوایی، تولید محصولاتی برای حمایت از افراد کم شنوا، تولید سمعک، دستگاه‌های کمک شنوایی، انواع کاشت‌های شنوایی، تجهیزات تشخیصی و راه‌حل‌های صوتی هوشمند فعالیت دارد و یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای حال حاضر دنیا به شمار می‌آید.

این کمپانی قدیمی که اولین تولیدکننده سمعک‌های دیجتیال (Digifocus) در جهان است، در حال حاضر روی شخصی سازی تجویز سمعک برای افراد کم شنوا به طور انحصاری، تمرکز دارد. دلیل اتخاذ این رویکرد، طبیعی‌تر شدن هرچه بیشتر صدایی است که از طریق سمعک به گوش کاربر می‎رسد. این مساله باعث می‌شود فرد کم شنوا، تلاش شنیداری کمتری را تجربه نماید. شرکت اتیکن این تکنولوژی را BrainHearing نامیده‌ است.

جدیدترین سمعک اتیکن  More نام دارد و علاوه بر اتیکن، برندهای برنافون (Bernafon)، سونیک (Sonic) و فیلیپس (Philips) نیز متعلق به گروه دمنت است.

سمعک ریساند (Resound)

کمپانی ریساند در سال 1943 در دانمارک تاسیس شد و در حال حاضر مالکیت آن به گروه GN ReSound تعلق دارد.

کمپانی ریساند را می‌توان یک کمپانی پیش رو و نوآور در صنعت سمعک و تولید لوازم کمک شنوایی دانست. چرا که این کمپانی، اولین برندی بود که سیستم پردازشی تراکم دامنه پویایی وسیع (WDRC) را در دنیا ارائه کرد. همچنین آن‌ها اولین کمپانی بودند، که سمعک‌های تجویز باز (open-fitting) را به بازار عرضه کردند.

از دیگر افتخارات این کمپانی می‌توان به رونمایی از اولین سمعک هوشمند با استفاده از تکنولوژی بی سیم در سال 2013 اشاره کرد. این سمعک با رویکرد استفاده از سمعک برای مکالمه با تلفن همراه ساخته شد و باعث تحولی بزرگی در اتصال سمعک به گوشی‌های موبایل شد.

جدیدترین سمعک برند ریساند، ONE نام دارد. این سمعک بدون نیاز به رابط (استریمر) به گوشی‌های موبایل با سیستم عامل اندروید، متصل می‌شود.

علاوه بر ریساند، سمعک بلتون (Beltone)، سمعک اینترتون (Interton) و کمپانی معروف جبرا (Jabra) که در زمینه تولید محصولات صوتی (هدست، هدفون، اسپیکر و میکروفون) معروف است، به گروه جی‌اِن تعلق دارد.

سمعک فوناک (Phonak)

شرکت فوناک با یک رویکرد کاملاً واضح در سال 1947 در شهر زوریخ در کشور سوئیس تاسیس شده است، رویکردی که بارها از آن به عنوان شعار این شرکت یاد شده است:

فوناک قصد دارد به افراد کم شنوا کمک کند تا به‌راحتی و با اعتماد به نفس با دیگران تعامل برقرار کنند و بدون محدودیت زندگی کنند.

کمپانی فوناک که در حال حاضر مالکیت آن متعلق به گروه سونووا (Sonova Holding AG) است، تمرکز اصلی خود را روی تولید تجهیزات شنوایی و کمک شنوایی برای کودکان کم شنوا گذاشته است. سمعک‌های پشت گوشی بسیار ‌قوی نایدا (Naida) و تکنولوژی اِف‌اِم (FM)، حاصل این تمرکز هستند.

جدیدترین سمعک فوناک Paradise  نام دارد. این سمعک دارای باتری قابل‌شارژ از جنس لیتیوم-یون (lithium-ion)  است. علاوه بر فوناک، سمعک یونیترون (Unitron) و سمعک هانساتون (Hansaton) و دستگاه کاشت حلزون Advanced Bionics  نیز متعلق به گروه سونووا هستند.

سمعک سیگنیا (نام قبلی زیمنس) (Signia)

برند سیگنیا به تاسیس کمپانی زیمنس بازمی‌گردد. ماجرا از آجایی شروع شد که فردی به نامWerner von Siemens در سال 1878 تلفنی برای استفاده افراد کم شنوا تولید کرد تا درک بهتری از مکالمات تلفنی داشته باشند. دستگاهی که به دنبال آن شرکت زیمنس تاسیس شد.

در سال 1959، زیمنس اولین سمعک پشت گوشی به نام Siemens Auriculette  را تولید و به بازار عرضه کرد.دلیل محبوبیت سمعک زیمنس را می‌توان تولید اولین سمعک دیجیتال دارای دو میکروفون (میکروفون‌های دایرکشنال) و همچنین تولید اولین سمعک بی‌سیم (وایرلس) دانست.

در ژانویه سال 2015، امتیاز سمعک زیمنس به گروه سیوانتوس (Sivantos) فروخته شد و درست یکسال بعد از آن یعنی در ژانویه 2016، گروه سیوانتوس، برند سیگنیا را جایگزین برند زیمنس در صنعت شنوایی کردند. علاوه بر سیگنیا، سمعک رکستون (Rexton)، سمعک اِی‌اِم (A&M) و سمعک ادیوسرویس (Audio Service) متعلق به گروه سیوانتوس است.

سمعک استارکی (Starkey)

کمپانی استارکی در سال 1971 در مینه‌سوتا آمریکا تاسیس شد. این برند در کنار اهداف تجاری خود، اهداف خیرخواهانه نیز دارد و هنگامی که یک سمعک از مجموعه استارکی خریداری می‌شود، به خیریه شنوایی (Starkey Hearing Foundation) کمک می‌شود. شعار برند استاریکی این است: شنوایی، دغدغه ماست!

از این رو تا به حال بیش از یک میلیون سمعک را به طور رایگان به افراد کم شنوا و بی بضاعت در سراسر جهان اهدا کرده است.

جالب است بدانید سمعک استارکی اولین تولیدکننده سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی دیجیتال در جهان است. از دیگر دستاوردهای این برند میتوان به این موضوع اشاره کرد که استارکی همچنین جزو اولین کمپانی‌هایی بود که سمعک ساخته‌شده برای آیفون (MFi) به‌نام Halo را به بازار عرضه کرد.

علاوه بر استارکی، برندهای میکروتک (Microtech)، اودیبل (Audibel) و نویر (NuEar) متعلق به کمپانی استارکی است.

سمعک ویدکس (Widex)

ویدکس یکی دیگر از بزرگترین تولید کنندگان سمعک در دنیا است. این کمپانی در سال 1956 در کشور دانمارک تاسیس شد. سمعک‌های ویدکس به دلیل کیفیت بالای صدایی که انتقال می‌دهند، در دنیا شناخته شده و معروف هستند. از دستاوردهای کمپانی ویدکس این است که به عنوان اولین تولید کننده سمعک دیجیتال داخل گوشی شناخته می‎شود.

جدیدترین سمعک ویدکس Moment نام دارد. در این سمعک از تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning)  استفاده شده است. برخی از مدل‌های سمعک  Moment، دارای تکنولوژی ساخته‌شده برای آیفون (MFi)  هستند. سمعک کاسلجی (Coselgi) نیز متعلق به کمپانی ویدکس است.

سمعک های تولید شده توسط هر 6 کمپانی، کیفیت خوبی دارند و از استانداردهای لازم برای تولید یک محصول کمک شنوایی برخوردارند. اینکه کدام برند برای شما بهتر است را باید با توجه به نیازهایتان انتخاب نمایید. چرا که محصولات هر برند نقاط قوت و ضعف به خصوصی دارد.

بهترین مرکز فروش سمعک

ویژگی های یک سمعک خوب

خوب بودن یک کالا، یک تعریف کاملاً نسبی است و سمعک خوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی سمعک خوب در اصطلاح عامیانه به سمعکی گفته می‌شود که تمام ویژگی‎های لازم برای رفع مشکلات شنوایی و ایجاد صدای واضح را برای کاربر داشته باشد. اما با وجود برندهای مختلف موجود در بازار، لازم است چند معیار کلی را در نظر بگیرید برای اینکه بدانید ویژگی‌های یک سمعک خوب چیست؟

 باز هم یادآوری می‌کنیم که برای خرید سمعک باید به کلینیک شنوایی سنجی مراجعه نمایید تا پزشک شنوایی شناس بر اساس شرایط و میزان کم شنوایی شما، برایتان سمعم تجویز نماید. پس از فرآیند تجویز سمعک، برای انتخاب در میان گزینه‌های موجود، معیارهای زیر را در در نظر بگیرید:

  1. صدایی که به گوش شما می‌رسد کاملاً شفاف و بدون نویز، تاخیر یا قطع و وصل شدن باشد.
  2. در محیط های شلوغ بتوانید صداها را به وضوع بشنوید و هنگام مکالمه، شریک گفتگوی خود را پیدا کنید.
  3. به میکروفون‌های جهت دار برای تشخیص جهت صدا مجهز باشد.
  4. قطعات مناسبی داشته باشد و اندازه آن برای گوش شما مناسب باشد (با قرار گرفتن سمعک در گوش، احساس درد و فشار نکنید)
  5. شرکت سازنده سمعک معتبر باشد و سمعک از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشد.
  6. قیمت مناسب و باتری کم مصرف داشته باشد تا هزینه های استفاده و نگهداری از آن برای شما مقرون به صرفه باشد.

باز هم این نکته را در نظر داشته باشید که سمعک خوب برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است چرا که میزان کم‌شنوایی و نیازهای هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. به همین دلیل در پاسخ به سوالاتی از جمله ویژگی های یک سمعک خوب چیست و چکونه یک سمعک خوب بخریم، باید گفت سمعک خوب آن سمعکی است که در درجه اول همه تکنولوژی‌های مورد نیاز یک فرد برای تقویت صدا را داشته باشد و در درجه دوم همه این تکنولوژی‌ها به طور هماهنگ با هم کار کنند.

قیمت خرید سمعک

تا به اینجای کار 6 کمپانی بزرگ تولید کننده سمعک‌های با کیفیت در جهان را به شما معرفی کردیم. واضح است که این شرکت‌ها محصولات بسیاری متنوعی را برای پوشش حداکثری افراد کم شنوا با سلیقه‌های مختلف به بازار عرضه کرده اند. این موضوع از یک سو طیف گسترده‌ای از انتخاب را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و از سوی دیگر انتخاب را تا حدودی سخت می‌کند.

بدیهی است که یکی از عوامل تاثیر گذار روی خرید سمعک، قیمت سمعک است. اما اینکه تنها بر اساس قیمت، یک سمعک را انتخاب کنید، صحیح نیست. چرا که برای خرید سمعک، عوامل متعددی را باید در نظر بگیرید.

برخی افراد تصور می‌کنند که اگر یک سمعک گران قیمت انتخاب کنند، قطعاً آن سمعک می‌تواند نیازهایشان را برآورده سازد. اگرچه در ظاهر اینطور به نظر می‌رسد که هرچه تکنولوژی به کار رفته در سمعک پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است، اما در نظر داشته باشید که برخلاف سایر وسایل الکترونیک، سمعک یک کالای پزشکی است و باید متناسب با نوع و میزان کم‌شنوایی و نیازهای شنیداری فرد تجویز شود. بنابراین قیمت سمعک، لزوماً معیار مناسبی برای سنجش کارایی آن برای فرد نیست!

تصور نادرست بعدی این است که هر چه تعداد کانال‌های پردازشی سمعک بیشتر باشند، آن سمعک بهتر است. کانال در سمعک محدوده‌ فرکانسی مشخصی است. کانال‌های سمعک به ما این امکان را می‌دهند که محدوده وسیع شنوایی را به نواحی فرکانسی باریک‌تری تقسیم کنیم، تا بتوانیم متناسب با میزان کم شنوایی در هر فرکانس صدا را تقویت کنیم. 

اما باید توجه داشته باشیم که نیاز افراد برای تقویت صدا با یکدیگر کاملاً متفاوت است و گاهی فرد کم شنوا به سمعکی نیاز دارد که نویزهای اطراف را کاهش دهد!

به عنوان یک اصل می‌توان گفت بهترین عملکرد در سمعک زمانی اتفاق می افتد که همه تکنولوژی‌های مورد نیاز یک فرد بر اساس نیاز او به تقویت صدا در یک سمعک وجود داشته باشند و همگی به طور هماهنگ با هم کار کنند.

سمعک‌های خوب و با کیفیت موجود در بازار ایران، همگی وارداتی هستند و به همین دلیل قیمت آنها با نوسانات قیمت ارز، تغییر می‌کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای آگاهی از قیمت روز هریک از برندهای معرفی شده، با کلینیک سمعک برتر تماس بگیرید و از همکاران ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بهترین مرکز فروش سمعک کجاست؟

و اما مهمترین سوالی که کاربران سمعک به ویژه آنهایی که به تازگی برایشان سمعک تجویز شده است با آن رو به رو هستند این است که سمعک خوب از کجا بخرم؟ با توجه به تنوع سمعک‌های موجود در بازار، بهتر است از یک مرکز معتبر که سمعک و باتری سمعک اصل و اورجینال عرضه می‌کند، سمعک و باتری سمعک مورد نیاز خود را به تعداد کافی تهیه نمایید.

کلینیک سمعک برتر یکی از مراکز معتبر فروش برندهای معتبر سمعک است که می‌توانید از این مرکز بدون نگرانی از اصل بودن کالا، خرید سمعک مورد نیاز خود را تهیه فرمایید. در این مرکز امکان خرید اینترنتی سمعک و نیز امکان خرید حضوری و ارسال سمعک برای کاربران در تهران و شهرستان فراهم شده است.

کلینیک سمعک برتر

نمایندگی برندهای معتبر سمعک

همانطور که می‌دانید سمعک یک دستگاه الکترونیکی بسیار ظریف وحساس است و عملکرد سمعک به معتبر بودن شرکت تولید کننده آن مربوط می‌شود. پس لازم است سمعک مورد نیاز خود را از یک کلینیک معتبر خریداری نمایید. بهترین مرکز برای خرید سمعک، نمایندگی فروش برندهای معتبر سمعک است.

کلینیک سمعک برتر، نمایندگی برندهای معتبر سمعک در تهران است. برای خرید سمعک فقط یک تماس با سمعک برتر کافیست. همکاران ما با دریافت مشخصات سمعک مورد نظر شما، آن را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند. ارسال به تهران و سراسر ایران وجود دارد.

مزایای خرید سمعک از کلینیک سمعک برتر

به پشتوانه سال‌ها حضور موفق در حوزه فروش و پشتیبانی از انواع برندهای سمعک و لوازم شنوایی توانسته‌ایم رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماییم. مشتریان ما دلیل انتخاب سمعک برتر را موارد زیر دانسته‌اند:

  • ارائه مشاوره رایگان و پیشنهاد بهترین سمعک با توجه به نیاز مشتری
  • برخورداری از تیم تخصصی مجرب و متعهد در آموزش و پشتیبانی از انواع سمعک
  • ضمانت اصل بودن کالا و به روز بودن سمعک‌ و لوازم جانبی شنوایی
  • سال ها تجربه موفق در زمینه فروش تجهیزات شنوایی و تقویت صدا

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره انتخاب و خرید سمعک مناسب و سوالاتی که پیش از خرید سمعک باید به آنها پاسخ دهید، صحبت کردیم. همچنین معتبرترین و پرفروش ترین سمعک های موجود در بازار را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی را پیرامون "سمعک مناسب کدام است؟" و اینکه "سمعک خوب از کجا بخرم؟" به دست آورده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با همکاران ما در مرکز سمعک برتر در ارتباط باشید.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک برتر محفوظ می‌باشد.
طراحی وب
همین الان تماس بگیرید